Problem med 2 diske på SuperMicro P6SBA
Fra : Finn I

Dato : 19-07-02 11:18

Junior har en PC med et SuperMicro P6SBA motherboard. Jeg har opdateret til
sidste nye bios.

Jeg er ved at sætte en brugt disk i (IBM 40GV på 30 Gb Master) sammen med en
anden brugt (Quantum Fireball ST 3.2 Gb Slave)
Hvis jeg kun har IBM i starten den godt nok men hvis jeg tilslutter begge er
det kun Quantum der vises.
Jeg har forsøgt med flere forskellige jumpersettings men jeg kan ikke få det
til at funke

Hvorfor bliver den ene væk når jeg tilslutter begge?? Er det evt. en forkert
opsætning i BIOS eller hva'?

--
Best Regards
Finn

Remove "2" in mail for reply

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 19-07-02 14:03

Finn I wrote:

> [...]
> til at funke
>
> Hvorfor bliver den ene væk når jeg tilslutter begge?? Er det evt. en forkert

Nej, det er din HD'r der ikke rigtig kan lide hinanden

Prøv den ældste som master, eller brug et ekstra kabel, hvis begge
IDE porte er på MB.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Finn I

Dato : 19-07-02 15:46

> Nej, det er din HD'r der ikke rigtig kan lide hinanden
Aha! Hvordan kan du se det hvis jeg må spørge?

> Prøv den ældste som master, eller brug et ekstra kabel, hvis begge
> IDE porte er på MB.
Jeg satte Quantum disken i som master på IDE2 og ganske rigtigt nu virker
det.

Tak for hjælpen.

Mvh
Finn

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 19-07-02 15:47

Finn I wrote:

> Aha! Hvordan kan du se det hvis jeg må spørge?

1000 timers erfaring
Hobby..

Fra : Finn I

Dato : 19-07-02 17:53

> 1000 timers erfaring
> Hobby..

Jo men er det fordi det er en IBM og en Quantum eller er det noget som bare
hænder en gang i mellem

Jeg spørger at ren og skær nysgerrighed.

Mvh
Finn

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 20-07-02 12:59

Finn I wrote:

> Jo men er det fordi det er en IBM og en Quantum eller er det noget som bare
> hænder en gang i mellem

Et gæt er Quantum'en; model ST var der en masse bøvl med.
Elektronikken kunne let stå af eller blive delvist defekt.