standardgateways i winXP
Fra : Thomas Bowers

Dato : 19-07-02 10:15

Hej NG

Jeg har et lille problem mht. gateways i winXP.

Hvis jeg bruger 2 gateways til min internetforbindelse, hvordan kan jeg så
priotere dem, så XP kun benytter nr. 2 hvis der ikke er hul igennem til nr.
1 (f.eks hvis jeg benytter porte der er lukkede på gateway nr.1).
Problemet er blandt andet at det er 2 forskellige udbydere og af en eller
anden underlig grund, kan XP finde på kun at benytte nr.2, hvilket så
medfører at jeg ikke kan komme få news-grupperne (og skal derfor nulstille
det hele først), da abonementet er fra udbyderen på gateway nr.1

Det jeg har gjort indtil videre er at tilføje begge ip-numrene under
standardgateways i avanceret for TCP/IP-indstillingerne, men der kan jeg
ikke finde noget der minder priotering.

På forhånd tak

Hilsen Thomas

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 19-07-02 13:40

Under de advancerede TCP/IP egenskaber kan du sætte en "metric" på hver
forbindelsee - den med en laveste metric benyttes først (så vidt jeg
husker).

Fra : Thomas Bowers

Dato : 19-07-02 16:21

"Uffe S. Callesen" <usc@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Under de advancerede TCP/IP egenskaber kan du sætte en "metric" på hver
> forbindelsee - den med en laveste metric benyttes først (så vidt jeg
> husker).

Kanon, det var det der skulle til

Takker

Hilsen Thomas