Kaffe i mit Cordless iTouch keyboard
Fra : Peter Holm

Dato : 19-07-02 10:15

Yo!
Efter jeg prøvede at opgradere mit keyboard med en stor kop kaffe med mælk
virker "s" og "z" MEGET dårligt - de hænger. Kan keyboardet tåle at komme
under bruseren, eller hvad er løsningen ?

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk

Good Luck - Big Fortune - Long Life

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-07-02 10:49

Peter Holm <phc@mail1.stofanet.dk> skrev:
> [...]
>virker "s" og "z" MEGET dårligt - de
>hænger. Kan keyboardet tåle at komme
>under bruseren, eller hvad er løsningen ?

Du kan pille knapperne af, og derefter tørrer det hele af.. Jeg ville

vaske knapperne i sæbevand... Tørre dem godt, og sæt dem rigtigt på
igen

Fra : Darth_vader

Dato : 19-07-02 11:04

jeg har selv lige lavet det samme
jeg pillede ALLE knapperne af blandede noget varmt vand fra vandhanen og kom
en sjat rengøring med salmiak i og lod knapperne ligge i ca et kvarter
medens jeg rensede selve tastaturet med vatpinde og rensebenzin
knapperne blæste jeg rene og tørre med trykluft efter de er blevet skyllet -
det virker fint her - OBS jeg ved ikke om selve keyboardet kan tåle trykluft
da der altid er en smule vand i - medmindre du har en kompressor til at
fylde dykkerflasker............det er nemlig 100% tør luft
mvh
henrik
"Bjarke Hansen (slet 3BEUJ)" <bjarke_hansen@3BEUJmail.dk> skrev i en
meddelelse news:3d37e07c$0$16779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 19-07-02 13:50

"Darth_vader" <hbb@adslhome.dk> har med klæbrige fingre ramt
tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

>jeg har selv lige lavet det samme

LOL!

Ditto her. En hel kop kaffe i Itouch. Jeg skillede det hele ad og
rengjorde med sæbevand/vatpinde. Det virker perfekt igen.
Det havde også været bittert at skulle sige fravel til et så dejligt
tastatur.

Hvad er det med Logitech-ejere og kaffe....?

-------
MVH
Simon Walther-Larsen
- nu i en udgave udenfor hegnet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-07-02 14:00

"Simon Walther-Larsen" <waltherlarsen@msn.com> wrote in message

> Hvad er det med Logitech-ejere og kaffe....?

At folk ikke passer på, da man da bare kan få det ombyttet

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 19-07-02 16:07

Simon Walther-Larsen skrev bl.a.:

> Ditto her. En hel kop kaffe i Itouch. Jeg skillede det hele ad og
> rengjorde med sæbevand/vatpinde. Det virker perfekt igen.

Hehe.. mit gamle IBM (klik klik) tastatur har overlevet "et helt stort krus"
kaffe. Det hele løb ned mellem alle bogstav tasterne meget hurtigt. Jeg
skyndte mig at vippe det op på siden så det kunne løbe ud nede ved
num-pad'en. Da det holdt op med at dryppe, fortsatte jeg med mit arbejde
Det eneste der er gjort siden, er at det er blevet vasket for at få
kaffepletterne væk. Kanon tastatur!

--
Lars

Fra : Rapper

Dato : 19-07-02 14:08

"Darth_vader" <hbb@adslhome.dk> wrote in message
OBS jeg ved ikke om selve keyboardet kan tåle trykluft
> da der altid er en smule vand i - medmindre du har en kompressor til at
> fylde dykkerflasker............det er nemlig 100% tør luft

Eller en såkaldt vandudskiller. Koster 150 kr hos Harald Nyborg

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : Sporten

Dato : 19-07-02 11:00

"Peter Holm" <phc@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> virker "s" og "z" MEGET dårligt - de hænger. Kan keyboardet tåle at komme
> under bruseren, eller hvad er løsningen ?

det burde kunne tåle det, bare du er sikker på at det er HELT tørt inden du
propper det i din spand igen. det tager dog meget lang tid for det at tørre
da der er 3 lag tynde lag plast folie(det minder om det man bruget til
overhead) som er lagt oven på hinanden..det øverste og det nederste lag er
der ledere i, hvor det i midten bruges til at adskille lederne fra hinanden,
så de kun bliver aktiveret når du trykker på en tast.

det bedste du kan gøre er at skille skidet ad, så du kan komme til at tørre
det vand der kommer mellem folie stykkerne. vand eller kaffe kan nemt
komme ind imellem folie stykkerne men det kan ikke fordampe igen, da folien
ligger helt tæt sammen.

god fornøjelse med projektet.

MVH
Morten Roslev
--
som også har smidt en spand kaffe+lidt Cola ned i verdens største askebæger.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-07-02 11:37

[...]

::

Kaffen kommer nok til at smage dårligt hvis du tynder den op med
rengøringsvand, men smag og behag er forskellig !

[Humor off]
Brug destileret vand når du rengører! Det er ikke elektrisk ledende og
ikke fyldt med kalk.
Du kan købe Deminiraliseret (renset regnvand) vand hos Matas i 5 l dunke
og det kan også bruges, men trænger din fryser til at blive afrimet kan
du bruge den is der har dannet sig på indersiden af fryseren. Det er
meget rent vand - når det er tøet selvfølgelig.

[Humor on]
Og så kan du jo komme en isterning i kaffen!

Held og lykke med projektet - de andre har skrevet hvad du kan gøre.
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-07-02 21:48

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev i
en meddelelse news:PYRZ8.17956$Yf1.955184@news010.worldonline.dk...
> [...]
> rengøringsvand, men smag og behag er forskellig !
>

> Held og lykke med projektet - de andre har skrevet hvad du kan gøre.
Og er lektien så lært!
Drik ikke - Ryg ikke og spis ikke ved din computer. Det er et
arbejdsredskab/legetøj (Vælg selv rækkefølge og streg ud efter behov) IKKE
en kantine.
Tag hellere 5 minutters pause og stil kroppens behov.
Det er også sundere!
Så får du i det mindste strukket benene og ryggen

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
--
Der selv til fulde efterlever sit eget råd - Ingen madvarer foran skærmen.
Det er noget snavs.

Fra : @ndersson

Dato : 19-07-02 22:00

"> > --
> [...]
> --
> Der selv til fulde efterlever sit eget råd - Ingen madvarer foran skærmen.

Puuuhhaa det er godt at du ikke kan se hvordan jeg sidder..

--
Hilsen Andy 2630

Når solen skinner er jeg helst ude at sejle www.brondbyhavn.dk/
Og når det regner spiller jeg DOD læs evt. www.dayofdefeat.dk