Rod i drev-bogstaverne
Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 19-07-02 10:04

Jeg har lige fået installeret min nye 80 gb harddisk, som er delt op i 3
partioner. Desuden har jeg fået kopieret c-drevet fra den gamle harddisk
kopieret over på den nye. Det hele køre fint, men der er et forfærdeligt rod
i mine drev-bogstaver.

C: - første del af den nye 80 gb
D: - den gamle harddisk
F: - cd-rom drev
G: - brænder
I: - virtuelt cd-drev
J: - anden del af den nye 80gb
K: - tredje del af den nye 80 gb

Findes der nogen programmer, så man kan få orden på drevene igen??

Kenneth Pedersen

Fra : Peter Ravn

Dato : 19-07-02 10:55

For at få optimal hjælp er det nødvendigt at få at vide hvilket styresystem
du kører, og hvad du for eksempel har liggende på den gamle harddisk.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 19-07-02 11:13

Jeg kører win xp. Den gamle harddisk er blevet formateret.

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 19-07-02 12:26

Hejsa

Du skal gå ind i kontrolpanel->administration->computeradministration og så
vælge diskhåndtering under "Lager". Her kan du se alle partitioner i dit
system. Højreklik på en partition og vælg "skift drevbogstav og sti", hvor
du kan ændre drevbogstavet. Hvis du vil ændre f.eks. "F" til "K" skal du
først fjerne "K" fra den tredje del af den nye 80 gb, før du kan tildele
drevbogstavet til en ny partition.

MVH
Lasse Kjærsgaard

---