et par spørgsmål
Fra : Jan Holm

Dato : 18-07-02 23:37

Damn, kom lige til at sætte den ind i en anden tråd. Her
er den lige igen. sorry.

Er der forskel på et data og et flasher kabel ?
Ville jeg med et datakabel fra
http://www.super-cover.com/super_cover/Danmark/Datakabler/samleside.htm
kunne unlocke, opdatere OS og administrere telefonbogen fra
pc'en ?

Mvh
Jan Holm

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-07-02 00:17

"Jan Holm" <jan@parkholm.dk> wrote in

> Damn, kom lige til at sætte den ind i en anden tråd. Her
> er den lige igen. sorry.
>
> Er der forskel på et data og et flasher kabel ?

Flasherkablet sættes på parallelporten.
Datakablet på seriel eller USB - jeg har ikke set noget datakabel på
parallelporten endnu.

> Ville jeg med et datakabel fra
> http://www.super-cover.com/super_cover/Danmark/Datakabler/samleside
> .htm kunne unlocke, opdatere OS og administrere telefonbogen fra
> pc'en ?

Hvilken telefon er der tale om. Mange af Nokia'erne kan du unlocke med
et MBUS datakabel. 3310 datakablet er vist kun lavet i en MBUS udgave
(ret mig hvis jeg tager fejl - jeg har et 3310 kabel fra Supercover,
men mangler en telefon at teste med), 3210 kablet fra super-cover er et
Fbus kabel og du kan ikke unlocke en 3210 med det.

Du kan dog helt sikkert administrere telefonbogen med et datakabel, du
kan også skrive SMS på din PC og sende dem gennem mobilen -
www.logomanager.co.uk - klarer det fint her med et Fbus datakabel og en
3210.

Mvh
Flemming

Fra : Jan Holm

Dato : 19-07-02 00:31

> Hvilken telefon er der tale om. Mange af Nokia'erne kan du unlocke med
> et MBUS datakabel. 3310 datakablet er vist kun lavet i en MBUS udgave
> Mvh
> Flemming

ok, dvs at jeg kan unlocket og administrere min 3310 med det
datakabel fra supercover ?

Hvordan ser jeg hvilket OS der er i min 3310 ? Ret essentielt
for at vudere om jeg egentlig har brug for at opgradere.

Mvh
Jan Holm

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-07-02 01:12

> ok, dvs at jeg kan unlocket og administrere min 3310 med det
> datakabel fra supercover ?

Ja, såfremt det er et MBUS kabel - jeg har som sagt ikke fået prøvet
mit (fik det i går fra supercover). Min kammerat har en 3310, men han
er ikke hjemme lige i tiden, men når han er tilbage i byen skal jeg da
gerne teste på hans telefon

*#0000#
Men hvis ikke du oplever problemer med den er der vel ingen grund til
at opgradere?
Min kammerats er v. 5.47 og i modsætning til så mange andre med denne
version har han ingen problemer haft overhovedet. (Han købte den gennem
wannasave i slutningen af maj 2002)

Flemming

Fra : Jan Holm

Dato : 19-07-02 01:19

> [...]
> mit (fik det i går fra supercover). Min kammerat har en 3310, men han
> er ikke hjemme lige i tiden, men når han er tilbage i byen skal jeg da

du må gerne maile mig når i har testet.

> [...]
med denne
> version har han ingen problemer haft overhovedet.

Jeg har også 5.47 ingen problemer.

Mvh
Jan Holm

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-07-02 11:14

Jan Holm skrev:

>Jeg har også 5.47 ingen problemer.

Det er vidst kun når folk skriver/sender SMSer at de oplever
problemerne (telefonen fryser). Jeg kender en der stort set ikke
bruger SMS-funktionen, han har aldrig oplevet problemerne.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Jan Holm

Dato : 19-07-02 12:48

> Det er vidst kun når folk skriver/sender SMSer at de oplever
> problemerne (telefonen fryser). Jeg kender en der stort set ikke
> bruger SMS-funktionen, han har aldrig oplevet problemerne.

Bruger ikke sms men det ville da være rart at muligheden fungere.

> Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Hvad er forskellen

Mvh
Jan Holm

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-07-02 13:01

Jan Holm skrev:

>Bruger ikke sms men det ville da være rart at muligheden fungere.

Ja. Jeg har ikke rigtigt kunne finde et mønster i hvornår telefonen
fryser (men så meget har jeg nu heller ikke prøvet).

>Hvad er forskellen

Tja, fejlen er bl.a. rettet... Og så (5.57 har jeg ikke information
om).

V5.45 09-04-02
Seems to be first version used both in 3310 and 3315 (Asian version of
3310). To have 3315 features in 3310 you need to have 3315 EEPROM or
change Product Profile bit 30 from "0" to "1" (for example, with
Pc-Locals 1.3)..

3315 has additional:
logos editor
few new tests in Netmonitor
can set received ringtone as SMS tone
timed profiles
automatic blocking keypad after specified time
deleting SMS from specified SIM folders
removed few "old" 3310 bugs (like mixing chars during editing startup
note text, when T9 is enabled)
There are also changed PPM packs (for example, Polish is now saved in
"N", not in "J").

V5.47 22-04-02
Following T9 language has been added: Romanian
Support for 45 SMS messages in SIM card added
"Roaming Broker/Event Download" feature implemented
Wake Up Graphics (WUG) at Startup improved when using a SIM Toolkit
Application
SIM ATK 'Display Text' improvement
Unicode support for SIM ATK
Operator list updated

V5.55 31-05-02
Hungarian Language package - Characters added.
Russian Language package - Support of fonts added.
"Calls" text now appears as "Erase Recent calls List" in Hebrew
Language package.
Operators List updated.
Plmn search time improvement.
Corrections to Business Card reception.
Implementation of timed-emergency call with keylock on.
When opening a 256-character SMS a message "Message cannot be
displayed here" appeares. This has been corrected.
Error Correction - Autoscroll missing when SMS T9 spell option
provided by phone.
Error Correction - Cursor disappears when a chat message have been
sent with success and the user hits ok or back from history.
Improvement to USSD capability - Added dsc (in SMS format) when
returning terminal response.
Default ringing tone for profile "My style" changed from Nokia tune to
"Get cool".
Removed Russian T9 Dictionary and Russian keymap, and replaced it
with normal GSM characters.
Focus Prompt Corrections in Chinese Simplified language package.
Placement of the character ":" corrected. Now appears at the end of
the sentence. (Example - Enter PUK 2 code: )
Word wrapping in latin & non-latin now working correctly.
Corrections to Hebrew/Arabic: some words were not displayed while
typing them.
Error Correction - Some of the Russian characters were missing in
package L.

Fra : Kenni Lund

Dato : 19-07-02 17:12

> Ja. Jeg har ikke rigtigt kunne finde et mønster i hvornår telefonen
> fryser (men så meget har jeg nu heller ikke prøvet).

Jeg har også kun oplevet at det skete, når man var ved at skrive
beskeder....samme erfaringer fra flere af mine venner.

Mvh.
--
Kenni Lund
www.turbogris.dk