Fiskeri omkring Næstved i sommertiden ?
Fra : Kim Hansen

Dato : 18-07-02 23:29

Hej!

Jeg har 2 drenge på 3 og 5 år som meget gerne vil ud og fiske og jeg vil da
gerne ta' dem med en tur men hvor skal vi drage hen hvis vi vil være "sikre"
på at fange noget ?

Mvh. Kim

Fra : Per Gade

Dato : 19-07-02 05:54

"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> gerne ta' dem med en tur men hvor skal vi drage hen hvis vi vil være

Hej Kim

Jeg foreslår medefiskeri i Susåen på Herlufsholm-stykket. En lille prop og
lidt franskbrød på krogen vil bringe masser af skaller m.m. i land - husk
fiskekortet. Det kan vist nok købes på turistkontoret og i de lokale
lystfisker-forretninger.

Så kan der også fiskes med bundsnøre og orm fra molen i Karrebæksminde, men
det er nok lidt mere usikkert, om det vil give fangst. Det er nok bedre at
tage op til molen i den gamle Halsskov færgehavn ved Korsør, hvis det er
molefiskeri der er sagen.

Venlig hilsen
Per Gade

Venlig hilsen
Per Gade

Fra : Kim Hansen

Dato : 19-07-02 08:36

"Per Gade" <pergade@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt franskbrød på krogen vil bringe masser af skaller m.m. i land - husk
> fiskekortet. Det kan vist nok købes på turistkontoret og i de lokale

Skal der mere end det "alm.stats-fiskekort" til for at fiske i Susåen ved
Herlufsholm?

Mvh Kim Hansen

Fra : Mads Rahbek

Dato : 19-07-02 09:49

>  Hej KIM
Det skal der. Hvis du fisker oven for vandfaldet skal du købefiskekort. Det kan du på tanken på hjørnet af ringstedvek og herlufsholm alle (der hvor man kører under banen)
Du kan fiske lige neden for vandfaldet (bedst på W siden) efter skalller og aborrer med majs, eller orm det er gratis og godt med børn. Desuden kan du nede i havnen der hvor åen løver ud fiske frit efter aborrer i massevis, med orm eller jigs., Hvis det er orm skal du nok lave en rig med et lod i bunden og så ormene på en påhænger for der er meget strøm
mvh
Mads

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 19-07-02 16:11

"Mads Rahbek" <rahbekmariegaard@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jigs., Hvis det er orm skal du nok lave en rig med et lod i bunden og så
ormene på en påhænger for der er meget strøm

Lige nu er der mig bekendt ingen aborrer af betydning på stedet (der, hvor
Susåen løber ud i havnen i Næstved). Aborrefiskeriet i havnen og i Næstved
kanal topper i det tidlige forår.

Har man mod på natfiskeri, er der mulighed for at fange ål på bundsnøre i
kanalen her i sommertiden.

Hilsen
Per Gade

Fra : John Jørgensen

Dato : 22-07-02 18:01

Der fanges i øjeblikket masser af store rimter på flydende franskbrødsstykker på det nederste stykke af Susåen (altså på det frit tilgængelige stykke). En stor fordel ved dette stykke er det også at man er fri for kanoerne der er en stor pestilens længere opstrøms hele sommeren.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 19-07-02 16:06

> Skal der mere end det "alm.stats-fiskekort" til for at fiske i Susåen ved
> Herlufsholm?

Ja - det koster vist en 50er for et dagkort. Det er Sportsfiskerklubben
Næstved, der har fiskeriet.

´Man kan også fiske gratis på et mindre stykke neden for stryget - det er
det stykke, der lokalt går under navnet "cementkanten". Jeg ved ikke, hvor
meget der er at fange lige nu.

Hilsen
Per Gade