MySQL problem...
Fra : Magnus

Dato : 19-07-02 04:37

Jeg har en tabel med vundne, uafgjorte og tabte kampe på ude og hjemmebane
som jeg så vil lave en stilling ud fra men hvordan for jeg den sorteret
efter point og dernæst målscore på samme vis når fx. point er summen af
vunde*3 + de uafgjorte for henholdsvis ude og hjemmebane.

.....FROM Stillinger ORDER BY SUM(((hv+uv)*3)+hu+uu)

Findes en side med en let oversigt over de mange funktioner som man kan
bruge i sine MySQL forespørgelse som denne?

/Magnus

Fra : wulff

Dato : 18-07-02 20:03

On Thu, 18 Jul 2002 20:37:04 -0700, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:
>Findes en side med en let oversigt over de mange funktioner som man kan
>bruge i sine MySQL forespørgelse som denne?

MySQL manualen?

http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#Functions

hth
wulff

Fra : wulff

Dato : 18-07-02 20:06

> [...]

>vunde*3 + de uafgjorte for henholdsvis ude og hjemmebane.
>
>....FROM Stillinger ORDER BY SUM(((hv+uv)*3)+hu+uu)

Hvordan ser din tabeldefinition ud? Jeg regner med at du også har
felter til målscore og tabte kampe?

/wulff

Fra : Magnus

Dato : 19-07-02 06:20

> Hvordan ser din tabeldefinition ud? Jeg regner med at du også har
> felter til målscore og tabte kampe?

Min tabel har blandt andre felterne:
hold
hv = vundne hjemme
hu = uafgjorte hjemme
ht = tabt hjemme
uv = vundne ude
uu = uafgjorte ude
ut = tabt ude

Hvis jeg kan så blot kan sortere efter værdien svarende til vundne kampe
gange 3 + alle uafgjorte.

/Magnus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-07-02 21:29

On Thu, 18 Jul 2002 22:20:24 -0700, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

>Hvis jeg kan så blot kan sortere efter værdien svarende til vundne kampe
>gange 3 + alle uafgjorte.

Hvis hver row i forvejen har en samlet værdi for fx vundne hjmme (fx
hvis hv er lig med 7 for et hold), så skal du ikke bruge SUM()

Du kan let få points med fx:

SELECT holdnavn, (((hv+uv)*3)+hu+uu) AS point FROM stillinger ORDER BY
point DESC;

Det er stort set blot en variant af din oprindelige query, blot uden
SUM().

--
- Peter Brodersen

Fra : Magnus

Dato : 20-07-02 04:08

> Du kan let få points med fx:
>
> SELECT holdnavn, (((hv+uv)*3)+hu+uu) AS point FROM stillinger ORDER BY
> point DESC;

Jeg får ikke vist nogen poster og modtager heller ikke nogen fejlmeddelse
med denne kode hvad kan der være galt.

SQL = "SELECT sid, s_info, hv, uv, (((hv+uv)*3)+hu+uu) AS point FROM
Stillinger ORDER BY point DESC"
Conn.Execute(SQL)
Set RS = conn.execute( SQL )

DO WHILE NOT RS.EOF
Response.Write RS("hold") & " - " RS("point")
RS.MoveNext
LOOP

/Magnus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-07-02 19:32

On Fri, 19 Jul 2002 20:08:16 -0700, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

>Jeg får ikke vist nogen poster og modtager heller ikke nogen fejlmeddelse
>med denne kode hvad kan der være galt.

Jeg kender ikke det aktuelle scriptsprog, men prøv at køre din query
direkte i en mysql-klient og se om den fejler.

Kan du ikke give et mere uddybende eksempel på hvordan, din tabel er
opbygget? Gerne med et par hele rows som eksempel.

--
- Peter Brodersen