Adgang til BIOS.
Fra : Bent Sørensen

Dato : 18-07-02 18:55

Hej NG,

Er der nogen der ved hvordan man kommer ind i BIOS-en på en
IBM-computer? Mærket er (Aptiva) 6876 730 P-75.

Jeg har prøvet (næsten) alt! I følge IBM kan man få adgang ved at
trykke F1, men det duer ikke. Del(ete), Esc, og alt andet duer heller
ikke. Ingen af F-tasterne virker, og hvis jeg prøver at fjerne
strømmen til f.eks. a-drevet, kommer den bare og siger noget om en
læsningskode. Jeg har også prøvet at fjerne mit keybord, det reagerer
den slet ikke på! (Jeg har også prøvet at trykke på næsten samtlige
taster på en gang under opstart - intet duer!

Jeg har også clearet jumperen på bundkortet, og nu siger den bare at
cmos-uret ikke er rigtigt instillet, men ikke noget om hvordan jeg får
det stillet.

Skulle der mon være en venlig sjæl der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen
Bent Sørensen
Nørresundby