Engelsk kursus for begynder
Fra : JB

Dato : 18-07-02 14:54

Engelsk kursus for begynder

Jeg er en årgang 53, og har problemer med Engelsk,
Jeg har haft mange hobbys i årenes løb, men hver gang
man vil lære noget mere om den enkel hobby, f.eks undulat opdræt,
og har læst det der findes på Dansk, og vil man så læse mere, findes det
altid på Engelsk.

Har i nogen ideer til hvordan sådan en gammel mand som mig
lære Engelsk evt. også på nettet.

på forhånd tak

Jørgen

--
JB
- Jørgen Bodholdt -

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-07-02 17:27

"JB" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
findes det
> altid på Engelsk.
>
> Har i nogen ideer til hvordan sådan en gammel mand som mig

Der findes nogle udmærkede lære-muligheder hos boghandlere som
f.eks. GAD - f.eks. findes der nogle engelske lærebøger med
cd-rom'er til almindelig engelskbrug: Teach yourself English, og
andre småting, der koster en slik (omkring et par hundrede
kroner) til lærematerialer til 6-700 kr.

Nu ved jeg ikke, hvor du befinder dig i verden, men prøv GAD og
forhør dig dér.

Ellers kan du f.eks. bruge følgende link www.duda.dk og søg under
engelsk.

--
ahw

Fra : JB

Dato : 18-07-02 19:51

Problemet jeg har, er som nok andre også har det, at det med svært
og kedelig at skulle læse engelske lærebøger.

Jørgen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-07-02 14:07

JB wrote:
> Problemet jeg har, er som nok andre også har det, at det med
> svært og kedelig at skulle læse engelske lærebøger.

Der er ingen nem genvej til et fremmedsprog - du bliver nødt til
at læse noget, hvis du vil forbedre dit standpunkt i engelsk (jeg
taler ikke her om karakterer) - bånd og bog, evt. video og bog
eller computer og bog - der er ikke nogen nem genvej.

Jeg taler adskillige sprog, men det har bestemt ikke været
"gratis" m.h.t. arbejde - ganske få sproggenier kan opholde sig i
et fremmed land og lære at tale sproget næsten uden accent, men
vi andre bliver altså nødt til at gøre en arbejdsindsats.

Hvis du mener at du ikke har tid/lyst til at gøre en indsats -
så glem det og nøjes med de kundskaber du allerede har.

Det ville være fint, hvis der fandtes en mirakel-metode til at
lære et sprog hurtigt -men det er der ikke, desværre: så overvind
din "dovenskab" og kom i gang - dette ment som et venligt råd,
ikke som en reprimande.

Arne H. Wilstrup
(der også underviser i engelsk)