Mappen "Hyperlinks"
Fra : arc@na

Dato : 18-07-02 14:40

Hejsan.

Et lille "luxus-problem":

Jeg kører MSIE version 5.00.3315.1000, og jeg er vanvittig irriteret over,
at der hele tiden bliver lavet en mappe ved navn "hyperlinks" i mine
foretrukne. Er der ikke en måde at slippe for denne irriterende mappe på?
Reg-keys, eller lignende?

arc@na

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 18-07-02 17:42

"arc@na" skrev ...

> Er der ikke en måde at slippe for denne irriterende mappe på?

Jeg tror ikke, du kan slippe af med den, men du kan slippe for
at se på den: Højreklik > Egenskaber > Skjult

Michael Kjærgård

Fra : arc@na

Dato : 19-07-02 02:09

"Michael Kjærgård" <michael.kjaergaard@imageSLET.DETTEdk> wrote in

> Jeg tror ikke, du kan slippe af med den, men du kan slippe for
> at se på den: Højreklik > Egenskaber > Skjult

Ja, det virker, tak. Men det er kun en workaround. Der MÅ da være en
måde...

Gid Billy Bobs r*v må klø, og hans arme være for korte til at nå.
Grrr...

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 19-07-02 02:12

"arc@na" <boss@nsa.gov> wrote in

> Ja, det virker, tak. Men det er kun en workaround. Der MÅ da være en
> måde...

Nej, det virker ikke alligevel. Da jeg swappede over til M$IE og
tjekkede, var den der fgm igen. Hrm.

arc@na

Fra : Madsen

Dato : 19-07-02 03:09

arc@na skrev:

> Nej, det virker ikke alligevel. Da jeg swappede over til M$IE og
> tjekkede, var den der fgm igen. Hrm.

Jeg ser ikke mappen Hyperlinks i mine Foretrukne på WinXP Pro
og det er ikke fordi mappen er skjult.

Som jeg husker det, så er det følgende nøgle du skal finde:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

Der skulle være en værdi der hedder FavoritesImportFolder.
Jeg er ikke helt sikker, men prøv evt. at eksportere hele Main-
nøglen og slet derefter FavoritesImportFolder-værdien, hvis du
har den. Genstart så og se om ikke Hyperlinks er forsvundet.
Hvis den ikke er det så genskab værdien ved at køre den *.reg
fil der kom ud af eksporten.

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 20-07-02 21:40

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Som jeg husker det, så er det følgende nøgle du skal finde:
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

Jeps - den har jeg fundet.

> Der skulle være en værdi der hedder FavoritesImportFolder.

Nix.

arc@na

Fra : Edmund

Dato : 21-07-02 08:11

Åben IE vælg favoritter fra menulinjen klip og klister hyperlinks til
papirkurven. Jeg har genstartet 2 gange og den er væk, endnu da.
Den kommer nok igen i morgen. med det er da et forsøg værd

Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 21-07-02 11:29

arc@na skrev:

> Nix.

Øv. Så var det alligevel ikke den nøgle.
Jeg har fjernet mappen Hyperlinks i min IE6, men jeg kan ikke huske
hvordan. Jeg ved blot det var i registreringsdatabasen jeg ændrede
det, da jeg pludselig ramlede ind i det på en side som beskrev en
masse forskellige registry-tweaks. Desværre kan jeg blot ikke finde
siden igen.

Hvis jeg finder ud af det så siger jeg til.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 21-07-02 11:33

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>jeg pludselig ramlede ind i det på en side som beskrev en
>masse forskellige registry-tweaks. Desværre kan jeg blot ikke finde
>siden igen.

Utroligt!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 21-07-02 12:04

Peter Loumann skrev:

> Utroligt!

:)

Jeg var 110 % sikker på at det var denne her:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_reg_edits.htm
- men da jeg ikke kan finde noget om Hyperlinks på den side, må det jo
ikke have været den. Det har sikkert være en side jeg tilfældigvis har
ramlet ind i, i en anden sammenhæng og så desværre ikke fået gemt.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 22-07-02 09:45

> Jeg var 110 % sikker på at det var denne her:
> http://www.kellys-korner-xp.com/xp_reg_edits.htm
> - men da jeg ikke kan finde noget om Hyperlinks på den side, må det jo
> ikke have været den.

Mon det var denne:
http://www.winguides.com/registry/display.php/550/
Det er da noget i den retning. Jeg ved dog ikke om den fjerner mappen helt
eller bare skjuler den.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 22-07-02 11:43

Leony skrev:

> Mon det var denne:
> http://www.winguides.com/registry/display.php/550/

Det er Links-mappen siden beskriver og tilsyneladende ikke Hyperlinks-
mappen. Jeg mener at have fjernet Links-mappen ved at slette den nøgle
i registry som står på ovenstående link (LinksFolderName).
Hyperlinks derimod er fjernet på en anden måde og det er det jeg ikke
kan finde igen. Så vidt jeg husker, så skulle man fjerne en nøgle som
man slet ikke regnede med refererede til Hyperlinks. En af de her lange
nøgler med en masse tal og bogstaver pakket ind i { og }, så vidt jeg
husker. Jeg har søgt Google tyndt i går men har desværre intet fundet.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 24-07-02 08:04

> Det er Links-mappen siden beskriver og tilsyneladende ikke Hyperlinks-
> mappen. Jeg mener at have fjernet Links-mappen ved at slette den nøgle
> i registry som står på ovenstående link (LinksFolderName).

Det har du ret i.
Bruger selv Opera så det er ikke så meget jeg kigger på de mapper.

> Hyperlinks derimod er fjernet på en anden måde og det er det jeg ikke
> kan finde igen.

Måske kan man gøre det på denne måde:
http://www.winguides.com/registry/display.php/61/
hvis hyperlinks mappen er en af disse system- eller specialmapper.

Fra : Madsen

Dato : 24-07-02 12:36

Leony skrev:

> Måske kan man gøre det på denne måde:
> http://www.winguides.com/registry/display.php/61/
> hvis hyperlinks mappen er en af disse system- eller specialmapper.

Jeg tror faktisk det var en nøgle i HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID-mappen jeg
fjernede og derefter kunne jeg slette Hyperlinks-mappen og har ikke set
den siden.

Madsen.