Ny harddisk?
Fra : Morten Thor

Dato : 18-07-02 09:10

Hej!

Jeg har en Compaq Presario 5686. PIII 450 MHz, 100 MHz bus.
http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5686.asp

Jeg føler lidt at flaskehalsen i systemet, er harddisken. Er det en korrekt
antagelse?

Ville jeg få noget ud af at sætte en ny ATA-100 controller og en 7200 omd.
ATA-100 harddisk i?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Morten Thor
-------------------

Oplysning om hjemmebio + salg af diverse udstyr:
http://hjem.get2net.dk/thor

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 18-07-02 09:16

Morten Thor wrote:

> [...]
> http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5686.asp
>
> Jeg føler lidt at flaskehalsen i systemet, er harddisken. Er

Ja, det er ikke en helt skæv formodning, men hvis du ikke har
tilføjet mere RAM til systemet, vil det være en god ide at
anskaffe 2x128MB ekstra når du nu er i gang...

> Ville jeg få noget ud af at sætte en ny ATA-100 controller og
> en 7200 omd. ATA-100 harddisk i?
<snip>

En ny, hurtig disk vil sikkert kunne mærkes, hvad effekten af
controlleren angår er jeg mere i tvivl - det /kan/ også give
lidt problemer at sætte en løs controller i en scumpaq, men det
er ikke sikkert at det er et problem på lige netop /den/
model...

Køb for guds skyld en støjsvag disk (fluid bearing), jeg har
endnu ikke gjort en bedre investering end min Seagate Barracuda
ATA IV.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Morten Thor

Dato : 18-07-02 09:31

Hej Thomas,

Tak for svaret. Jeg har ialt 256 MB RAM i.
Er der nogen derude, der har erfaring med at sætte en ny controller, i en
sådanne PC?

Morten.

Fra : ab

Dato : 18-07-02 10:15

Jeg tvivler på, at ændringer i den PC vil give dig nogen mærkbar forskel -
den er opbygget at dele, der passer meget godt til hinanden. Ændringer vil
give noget i småtingsafdelingen.

Skal du have noget, der kan mærkes skal du købe en ny PC.

ab