cvs
Fra : Palle Jeppesen

Dato : 18-07-02 08:50

er det muligt at hente brugbar filer ud af et cvs træ
jeg tænker på http://cvs.horde.org/cvs.php
jeg har hentet det med rsync

--
Med venlig hilsen / Best regards
Palle Jeppesen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 18-07-02 13:35

Palle Jeppesen wrote:

> er det muligt at hente brugbar filer ud af et cvs træ
> jeg tænker på http://cvs.horde.org/cvs.php
> jeg har hentet det med rsync

hvis der er anonymous CVS adgang (hvilket jeg tror der er) - se
http://a.area51.dk/cvs

--
/Bo

Highway Mailservice - http://fido.geekworld.dk

Fra : Alex Holst

Dato : 18-07-02 14:54

Palle Jeppesen <Pallej(remove-this-anti-spam)@iname.com> wrote:
> er det muligt at hente brugbar filer ud af et cvs træ
> jeg tænker på http://cvs.horde.org/cvs.php
> jeg har hentet det med rsync

RTFM. Du skal angive lokationen paa det lokale repository du lige har
hentet.

cvs -d /var/cvs/horde co .

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 18-07-02 20:52

Alex Holst wrote:

> RTFM. Du skal angive lokationen paa det lokale repository du lige har
> hentet.
>
> cvs -d /var/cvs/horde co .

Spørgsmålet er så hvilken gavn det gør at hente hele repository ned
lokalt og checke ud derefter. Ville det ikke være smartere at checke ud
direkte fra kilden (-d noget@andet.net:/repo), så man senere kan få
updates fra upstream med?

--
Hroi Sigurdsson hroi@asdf.dk
Danske nyhedsfeeds i RSS-format: http://asdf.dk/rss/da/

Fra : Alex Holst

Dato : 18-07-02 21:10

Hroi Sigurdsson <hroi@asdf.dk> wrote:
> Spørgsmålet er så hvilken gavn det gør at hente hele repository ned
> lokalt og checke ud derefter.

Maaske vedkommende har en laptop og skal hacke paa koden i sin ferie
eller noget? Naar det lige kommer til cvs repositories er cvsup mindre
kraevende af baandvidde og CPU end rsync.

> Ville det ikke være smartere at checke ud
> direkte fra kilden (-d noget@andet.net:/repo), så man senere kan få
> updates fra upstream med?

Jo, det kommer ganske an paa hvordan koden skal bruges. Jeg synes ikke
det originale indlaeg havde tilstraekkelig med oplysninger til at vi
kunne gaette os frem og vide hvornaar vi nok ramte rigtigt.

Fra : Palle Jeppesen

Dato : 18-07-02 21:44

> Jo, det kommer ganske an paa hvordan koden skal bruges. Jeg synes ikke
> det originale indlaeg havde tilstraekkelig med oplysninger til at vi
> kunne gaette os frem og vide hvornaar vi nok ramte rigtigt.

det er fordi jeg gerne ville prøve nogen af de moduler til horde der kun var
i cvs
og jeg er ret ny i cvs, og søgte en måde at hente PHP filerne ud til at
prøve på en web server
og måske passe den til mit behov

Fra : Alex Holst

Dato : 19-07-02 00:09

> [...]
> i cvs
> og jeg er ret ny i cvs, og søgte en måde at hente PHP filerne ud til at

Nu har du jo hentet en kopi af repositoriet; naeste gang kan du foretage
en almindelig checkout som du evt. behandler som en vendor branch i dit
eget lokale repository. Det staar altsammen i CVS bogen som jeg linker
til fra mit cvs dokument:

http://a.area51.dk/cvs

Fra : Palle Jeppesen

Dato : 19-07-02 07:37