Hvor mange volt skal mine ram have?
Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 18-07-02 08:10

Jeg er ved at installere nogle ram på et bundkort. Det er et bundkort der
hedder Pam 00561.

Jeg har en stang på 64 mb sdram som jeg gerne vil proppe i men det vil ikke
som jeg vil. Den kan sagtens tælle 72.pins rammene op. Sætter jeg 64 mb
klodsen i så tæller den kun 16 mb op. Jeg kan i maualen se at der kan være
forskel på 3.3 volt og så 5 volt. Den står til 5 volt lige nu, men hvad skal
den stå på fort at kunne køre 168 pins ram. Der sidder nemlig en lille
jumper som man kan skifte om efter behov.

Kan det være noget i Bios som skal ændres.

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

Dennis

--
Fjern: slet dette ved svar

--
Fjern: slet dette ved svar

Fra : Peter Pan

Dato : 18-07-02 16:47

"(7000) Dennis" <cfs11807slet dette@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> den stå på fort at kunne køre 168 pins ram. Der sidder nemlig en lille
> jumper som man kan skifte om efter behov.

168 pins Ram bruger 3.3 volt.
72 pins Ram bruger 5 volt

Mit gæt er at du enten skal bruge 72 pins ram ELLER 168 pins ram, ikke begge
på samme tid.

Har du ikke manualen på bundkortet?

Mvh
Anders

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 18-07-02 20:56

Peter Pan wrote:

> Mit gæt er at du enten skal bruge 72 pins ram ELLER 168 pins ram, ikke begge
> på samme tid.

Enig, brug enten den ene eller den anden slags, ikke begge på samme tid.
Jeg har prøvet at bruge begge slags samtidig, man har kun problemer ud
af det.
Jeg har tilmed oplevet at singlesided og doublesided SD-RAM gav
ustabilitet, når de sad i samme bundkort.