Musen springer rundt til tider :-o
Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-07-02 01:25

Hej

Jeg har lagt Debian Woody ind på min nye laptop, en Dell Inspiron 4100, og
alt virker egentlig fint, bortset fra musen i X. I console-mode med gpm
fungerer den (plade og knop) upåklageligt, men i X springer den til tider
til et nyt sted på skærmen og trykker på tilfældige museknapper. I kan nok
godt forestille jer hvor irriterende det er, så jeg håber at nogen af jer
har nogle forslag til hvor man kan starte med at rode.
Mit museafsnit i XF86Config-4 ser ud som følger:
---------
Section "InputDevice"
Identifier "Mouse0"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "PS/2"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "Emulate3Buttons" "on"
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "USBMouse"
Driver "mouse"
Option "Device" "/dev/pointer"
Option "Name" "AutoDetected"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Vendor" "AutoDetected"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection
----------
Det er et eksempel jeg fandt på <http://www.flarg.com/dell_i4100/>. Da jeg
ikke har nogen usb-mus prøvede jeg at udkommentere den sidste del, men så
nægtede X-serveren at starte.
Er der nogen der har oplevet problemet før og fandt en løsning?

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 18-07-02 02:18

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> [...]
> godt forestille jer hvor irriterende det er, så jeg håber at nogen af jer
> har nogle forslag til hvor man kan starte med at rode.

Hvilke options kører GPM med? Jeg har haft en masse vrøvl med GPM og X.

Christoffer Olsen

Linux - Free as in 'freedom', not as in 'free beer'

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-07-02 04:39

Christoffer Olsen skrev:

> Hvilke options kører GPM med? Jeg har haft en masse vrøvl med GPM
> og X.

Det samme havde jeg. Debian installeren havde sat en "repeat type",
tror jeg det var, hvilket fik musen til at springe på netop den måde
Jes beskriver. Lisså snart jeg fjernede den option, forsvandt osse
problemerne med musen i X.

// Klaus

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-07-02 12:51

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> [...]
> tror jeg det var, hvilket fik musen til at springe på netop den måde
> Jes beskriver. Lisså snart jeg fjernede den option, forsvandt osse

Det samme hjalp for mig! Tak for hjælpen
--
mvh Jes Vestervang

Fra : enrique

Dato : 18-07-02 11:50

Yello

On Thu, 18 Jul 2002 02:25:10 +0200, Jes Vestervang wrote:

> "Protocol" "IMPS/2"

Min trackball flipper totalt når jeg bruger imps/2 prøv ps/2

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre