Lige et til ? om RDram
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 18-07-02 01:10

Hej,

Står for at montere 2*256 mb Samsung RD800 ram på et Soltek bundkort, med 3
ramsokler. Mit problem er, at jeg har hørt noget om at alle sokler skal være
fyldt ud, og hvis ikke de bliver det skal man have en eller anden speciel
"tom" ramblok i. Er der noget hold i dette, og hvis ja, hvor får jeg denne
"dims"?

//Troels

Fra : DWM

Dato : 18-07-02 05:33

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "tom" ramblok i. Er der noget hold i dette, og hvis ja, hvor får jeg denne

Det skal der ja. Er du sikker på at du ikke har fået nogle med bundkortet?
Det burde der følge med...prøv evt at kigge om der ikke står noget i manualen
over hvad der følger med. Ellers må firmaet du har købt det hos have nogle
til at ligge.

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp

Fra : Leony

Dato : 18-07-02 11:16

> [...]

> "tom" ramblok i. Er der noget hold i dette, og hvis ja, hvor får jeg denne

Hvilket Soltek mobo er det? Jeg kan ikke finde nogen boards på deres
hjemmeside der bruger RD-RAM.
Er du sikker på at der skal bruges RD-RAM i det bundkort?
Hvis RD-RAM skal monteres parvis (2 og 2), hvorfor laver Soltek så et mobo
med et RAM slot der ikke kan bruges til noget. Er det mig der overser et
eller andet.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 18-07-02 11:23

> Hvilket Soltek mobo er det?

Så lige din næste post. Her skriver du at det:
SL-85SD-C ATX
Dette understøtter SD-RAM ikke RD-RAM.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 18-07-02 11:49

> Så lige din næste post. Her skriver du at det:
> SL-85SD-C ATX
> Dette understøtter SD-RAM ikke RD-RAM.

Det fandt jeg ud af... EDBpriser.dk vildledte mig, prøv at søge med FSB 400
MHz og ramtype RDRAM. Så kommer Soltekkortet frem.

//Troels

Fra : Leony

Dato : 19-07-02 06:54

> [...]

400
> MHz og ramtype RDRAM. Så kommer Soltekkortet frem.

Du har ret. Kørte lige et tjek på alle boards i søgningen.
Acorp'en og Microstar'en (socket 370) kan heller ikke bruges til RD-RAM.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 19-07-02 12:42

Leony wrote:
> [...]
>
> Du har ret. Kørte lige et tjek på alle boards i søgningen.
> Acorp'en og Microstar'en (socket 370) kan heller ikke bruges til RD-RAM.

Jeg tvivler på at der findes nogen socket 370 boards med RD-RAM slots,
Intel havde regnet med at det skulle være den ramtype som deres P4
skulle bruges sammen med.

Fra : Leony

Dato : 19-07-02 21:59

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Jeg tvivler på at der findes nogen socket 370 boards med RD-RAM slots,

Med lidt krumspring kan man lave denne:
http://www.active-hardware.com/english/reviews/mainboard/ga-6cxc.htm
om det virker skal jeg ikke kunne sige.

> Intel havde regnet med at det skulle være den ramtype som deres P4
> skulle bruges sammen med.

Forudsat at jeg ikke har misforstået dette:
http://www.onepc.net/reviews/0013/
så blev i820 chipsettet, som kører med RD-RAM, blev udviklet til P3.
Et lille stykke tid før der var tænkt på P4. Egentlig er det pudsigt at
Intel ikke allerede der holdt nallerne fra RD-RAM.