FSB133 eller FSB100 (533/400)?
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 18-07-02 01:04

Hej,

Sidder lige og læser lidt om at der jo er kommet en P4 med FSB på 133/533
MHz.

En af vennerne er igang med at spendere 12000 kr. på en PC - alle enheder
bortset fra bundkort og processor er fundet.

Ligenu er der kig på en P4 400 FSB In-a-box 2.0 GHz CPU samt Soltek
SL-85SD-C ATX. CPU skal jo nok overclockes, da det jo skulle være så let med
en P4 - og så tænkte jeg om ikke det var ligemeget at få 533 FSB istedet,
når nu man let (det plejer man da at kunne), kan OC'e FSB til 133/533 FSB?

Hvad siger RD-ram (RD800) egentlig til en OC fra PC100-PC133, muligvis
videre? Kan de klare hoppet fra 100->133, eller hvad?

//Troels

Fra : Leony

Dato : 18-07-02 11:22

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Ligenu er der kig på en P4 400 FSB In-a-box 2.0 GHz CPU samt Soltek
> SL-85SD-C ATX.

Hvis det er dette board der er kig på:
http://www.soltek.de/English/product/85sd-c.htm
så lad være. Hvis din kammerat skal bruge 12000 kr på en ny computer, så må
der da som minimum være råd til DDR-RAM.

> Hvad siger RD-ram (RD800) egentlig til en OC fra PC100-PC133, muligvis
> videre? Kan de klare hoppet fra 100->133, eller hvad?

DDR skulle være nemmere at clocke med end RD, men jeg har da set mange pæne
resultater med RD-RAM.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/