hda1
Fra : zakria

Dato : 17-07-02 23:56

hejsa

nu har jeg endelig brændt de 3 red hat 7.3 iso filer og de virker perfekt.
jeg har installeret red hat på en 2gb hd.
men jeg vil gerne have den på en 7gb i stedet for. når jeg sætter 7 gb hd'en
som master og booter op med cd nr 1 sidder den fast på

checking partition
hda1:

nogen der kan fortælle hvad det skyldes og hvordan det løses?

v. h zakria mahmood

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-07-02 06:20

zakria wrote:

> [...]
>
> checking partition
> hda1:
>
> nogen der kan fortælle hvad det skyldes og hvordan det løses?

Mit første bud vil være at der er noget galt med disken.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : zakria

Dato : 18-07-02 10:28

dens mbr rekord?
har ellers slettet alle partionerne og prøvet at starte med den. irker
stadigvæk ikke. har prøvet at formatere hele hd'en som fat32 og starter op
men virker stadig ikke. kan det være fordi jeg har gjort det for mange
gange? (lyder nu ret ulogisk)

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-07-02 11:46

zakria wrote:
> [...]
> stadigvæk ikke. har prøvet at formatere hele hd'en som fat32 og starter op
> men virker stadig ikke. kan det være fordi jeg har gjort det for mange

Jeg har selv anvendt 'cat /dev/zero > /dev/hda', når en harddisk rigtigt
har drillet.

--
Lars Kongshøj

Fra : zakria

Dato : 18-07-02 11:52

tusind tak for hjælpen, men jeg er linux newbeeeeeeee
så kan du ikke fortæller mig hvor og hvordan jeg skal indlæse kommandoen?

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-07-02 11:57

zakria wrote:
> tusind tak for hjælpen, men jeg er linux newbeeeeeeee
> så kan du ikke fortæller mig hvor og hvordan jeg skal indlæse kommandoen?

Prøv at se om du kan få en kommandolinie ved at taste ctrl-alt-f2 (eller
f1/f3/f4 måske) under installationen. Disse burde bringe dig til
tekst-mode, hvis du er i grafisk mode, og en af dem er nok en shell,
hvor du får en prompt. Tilbage til grafisk mode med f7.

--
Lars Kongshøj