? Bios og store diske
Fra : tubs

Dato : 17-07-02 23:53

Efter 2 nyinstallationer på et Asus MB med Award 4.51 og 40 GB IBM disk, som
skal 'trickes' med en diskmanager for at omgås Biosens begrænsninger
overvejer jeg om Biosen kan opdateres så den kan se store diske (over 32 GB)
Kan man det, og er det svært ?
Giv gerne en vejledning
På forhånd tak

Fra : Leony

Dato : 18-07-02 11:31

"tubs" <tubs@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal 'trickes' med en diskmanager for at omgås Biosens begrænsninger
> overvejer jeg om Biosen kan opdateres så den kan se store diske (over 32

Det kan den måske godt. Du bliver dog nødt til at finde ud af hvilken model
dit Asusboard er.
Du kan gøre det ved at notere BIOS id strengen som kommer nede i venstre
hjørne under boot. Tryk på pause/break for at stoppe boot så du kan notere.
Du kan også prøve et af disse værktøjer:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html

> Kan man det, og er det svært ?

Det kan man godt. Det er ikke svært hvis man følger vejledningen. Læs den
mindst 3 gange, hvis det er første gang du opgraderer BIOS. En dårlig
opgradering kan resultere i at dit board bliver ubrugeligt.

> Giv gerne en vejledning

Vejledningen skulle gerne stå i manualen til dit board. hvis du ikke har den
kan den sikkert downloades fra Asus site.
Du kan evt bruge denne vejledning:
http://www.abios.com/asus/upgrade.html

--
mvh Leony..........Se mit casemod: