Postfix afviser al mail der skal ende loka~
Fra : Chano Andersen

Dato : 17-07-02 20:32

Efter installation af ny server er postfix begyndt at afvise alt mail.

Fejlene i loggen kan f.eks. se sådan her ud:

Jul 17 21:18:19 mufasa postfix/smtpd[3852]: reject: RCPT from
mx0.gmx.net[213.165.64.100]: 454 <chano@mrfunny.yi.org>: Recipient address
rejected: Relay access denied; from=<mr.funny@gmx.net>
to=<chano@mrfunny.yi.org>

Jul 17 21:25:13 mufasa postfix/smtp[4066]: E669977838:
to=<chano@mrfunny.yi.org>, relay=mrfunny.yi.org[212.242.60.144], delay=1,
status=deferred (SOFT BOUNCE - mail for mrfunny.yi.org loops back to myself)

Maskinen's navn er mufasa.mrfunny.yi.org og den skal modtage mails for 3
domæner mrfunny.yi.org, staff.nikkiwebster.dk og nikkiwebster.dk

Intet ser ud til at virke, ikke engang mails lokalt mellem brugere på
systemet.

Konfigurationen er den samme som på den gamle server, men det virker altså
ikke. (Dog blev config filen ikke bare kopieret direkte) Og jeg kan bare
ikke se, hvad jeg har gjort galt.

myhostname er sat til mufasa.mrfunny.yi.org og mydomain til mrfunny.yi.org
mails til nikkiwebster.dk ser ud til at fungere korrekt (Er sat op som
virtual domain) det er kun mails der skal ende lokalt der ikke vil igennem.

--
Chano Andersen (chano_andersen@hotmail.com da min mailserver ikke virker)

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 17-07-02 21:44

Chano Andersen <spamtrap@mrfunny.yi.org> writes:

> [...]

> virtual domain) det er kun mails der skal ende lokalt der ikke vil igennem.

Har du husket at sætte mrfunny.yi.org ind i mydestination? Evt. via
mydomain?

..Henrik

--
Min signatur er taget på sommerferie.

Fra : Chano Andersen

Dato : 17-07-02 22:18

On 17 Jul 2002 22:44:15 +0200, Henrik Christian Grove <grove@sslug.dk> enlightend everyone in dk.edb.system.unix with:
> Har du husket at sætte mrfunny.yi.org ind i mydestination? Evt. via
> mydomain?

Tja, det sammen med en fejl i angivelsen af hvor aliases filen lå var
problemet, nu kommer der mails igen :)

Takker for hjælpen.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)