Sommerferie i Spanien
Fra : Martinix DK

Dato : 17-07-02 19:27

Hej
Ja om ca en måned skal vi til Spanien (far, mor og 4årig dreng).
Jeg er lidt nervøs med hensyn til varmen. her tænker jeg med solcreme. Skal
jeg smøre ham flere gange om dagen selvom han ikke er i vand eller er det
nok at give han en gang.(selvfølgelig en god del) Og hvordan med maden
dernede + e r der nogen der ved om der er noget man især skal passe på så
han ikke får tynd mave? Er der nogen der har nogen gode råd?

MvH

Kara

Fra : Kitti Egevang

Dato : 17-07-02 22:01

Hej Kara.
Da vores datter var 1½ år, rejste vi en tur til Mallorca.
Den klarede hun i fin stil. Det var godt nok meget varmt, men vi undlod at
gå i direkte sol med hende i de varmeste timer.
Så det med at bade i poolen var kun efter kl. 17 om eftermiddagen.
Vi smurte så hende med solcreme både før og efter badning.
Med hensyn til maden, så er det da heller ikke det store problem.
Og da slet ikke når han er 4 år. Man kan jo få alle mulige grillretter, så
som pommes frites, kylling, omeletter, pizza osv.
Så jeg vil bare ønske jer en rigtig god tur.
Og lige et godt råd....nyd ferien på jeres søns præmisser.

Knus Kitti

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 19-07-02 10:19

Martinix DK wrote:

> [...]
> jeg smøre ham flere gange om dagen selvom han ikke er i vand eller er det
> nok at give han en gang.(selvfølgelig en god del)
Tja, det afhænger jo af...

Jeg er en af dem, der leder voldsomt i stærk sol. (Solskoldning er
billigt sluppet. Som regel bliver det til en meget ubehageligt kløende
soleksem.) Jeg kunne andrig drømme om at gå mere end 4-6 timer mellem to
indsmøringer.

Sørg desuden for at have noget langærmet, hvidt og køligt med. Hvide
skjorter er geniale i et sydlandsk klima, hvis man har problemer med
solen.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.com | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : Clemmensen

Dato : 20-07-02 01:59

Martinix DK skrev ...
> [...]
> dernede + e r der nogen der ved om der er noget man især skal passe på så
> han ikke får tynd mave? Er der nogen der har nogen gode råd?

Hejsa...

Du skal ikke være nervøs, men jeg vil råde jer til at passe på med
følgende fødevarer:
Undgå: ALLE former for soft-ice! Og is iøvrigt som ikke er
fabriksfremstillet, også på restaurant!
Få altid vand på flaske...på restaurant skal flasken åbnes ved bordet, -
ellers send den ud igen!
Undgå salat hvis du vil være helt sikker! Det er skyllet med vand, derfor!
Skaldyr vil jeg nok heller ikke proppe barnet med, men det er en
vurderingssag.
Generelt kan man trygt spise alle slags gennemvarmet mad, og også
mælkeprodukter, aftørret frugt, brød o.s.v.

Ang. sol:
I bør alle, børn og voksne, holde jer helt væk fra solen i middagsvarmen.
Det er fra ca. kl. 12.30 - 15.30. Det er også de retningslinjer man bør
følge
herhjemme, for solen brænder, også selvom her ikke er så varmt!
Smør barnet med et tykt lag solcreme, - helst den der giver et hvidligt lag
på huden (Faktor 20 eller mere!!!) - man skal nok blive brun alligevel, men
det
forhindrer trods alt nogle af de farlige UV-stråler i at skade alt for
meget.
Som andre har sagt, - en tynd bluse/skjorte med lange ærmer ER den bedste
beskyttelse. En anden nyttig og vigtig ting, er at give barnet en kasket
eller hat på!

Hav nu en rigtig god ferie, Spanien er et dejligt sted

Venlig hilsen Helle