hvordan finder jeg ud af hvad socket mm?
Fra : Gert

Dato : 17-07-02 16:05

Haløjsa

jeg er den uheldige ejer af en Skumpaq presario 5838
(pc gennem firma aftale)
den har pt monteret en AMD Athlon 500 mhz cpu.
men jeg kunne efterhånden godt bruge lidt mere "power" under hjælmen
men da maskinen først er betalt færdig om et lille års tid, ja så må jeg jo
nøjes med at udvide det jeg har.

spørgsmålet går så på:
hvilken Sokkel sidder der i bæstet? (min viden om sokler sluttede ved
Socket7)
og hvor stor en CPU kan jeg presse i uden at det gir større probs end
udskiftning af PSU (den er i forvejen for lille)

jeg har forelsket mig lidt i en AMD Athlon Thunderbird 1400MHZ (og ja det
skal være AMD

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-07-02 16:26

> [...]
> men jeg kunne efterhånden godt bruge lidt mere "power" under hjælmen
> men da maskinen først er betalt færdig om et lille års tid, ja så må jeg

Tror kun at Athlon i 500 MHz fås i Slot A, og i så fald hedder det største
du kan købe nu 900 MHz, hvis du elelrs kan finde en et sted. Ellers er det
nyt Motherboard for at få en Socket A, som kan tage De "store" Athlon og
Athlon XP samt Duron...

Desværre

Jonny.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-02 16:31

"Gert" <locate@worldonline.dk> skrev
> Haløjsa
>
> jeg er den uheldige ejer af en Skumpaq presario 5838
> (pc gennem firma aftale)

Bummer!

> [...]
> og hvor stor en CPU kan jeg presse i uden at det gir større probs end
> udskiftning af PSU (den er i forvejen for lille)

....du har en "Slot A" processor
(http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5838.asp) og den
type droppede AMD ret hurtigt. De blev lavet i størrelser mellem 500 og 1000
mhz. Jeg kan ikke på edbpriser.dk se større SlotA-cpu'er end 600 mhz til
salg - men de kan sikker findes brugt.
De fortsatte med Socket A, der bruges til Athlon'er fra 750 mhz & op, XP'ere
og Duron'er.

/Chr

Fra : Alamo \( Vestfyn \)

Dato : 17-07-02 16:59

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> salg - men de kan sikker findes brugt.
> De fortsatte med Socket A, der bruges til Athlon'er fra 750 mhz & op,

Du er lige en uge for sent ude - der har lige være nogle 900MHz Slot A til
salg.
men - hvis det i forvejen kniber med strøm, skal du nok ikke gå meget højere
op - da det anbefales til cpu over 600MHz at bruge 300W PSU.
Du kan godt få Slot A fra USA til billige penge >800MHz der stiger de
ret kraftigt da det er sidste serie = ThunderBird.
Har selv købt en 750 T-bird for 400.- leveret.
m.v.h. A.L.