fokus på en anden frame.
Fra : John Doe

Dato : 14-02-01 17:02

Jeg har en HTML fil med 2 frames; vis og submit. I submit er der en "form"
hvor der er et text område. Altså:

<FORM name=submit_form ACTION="show.cgi" METHOD=POST target=vis>
<INPUT TYPE=TEXT NAME="mesg" SIZE=50>
</FORM>

Jeg vil gerne gør det, at hvis man klikekr på et link i frame vis skal der
stå f.eks "link A" i submit frame. Jeg har prøvet dette:
<A HREF="" OnClick="document.submit.submit_form.mesg.value='link A';return
false">link A</a> Når man klikker på "link A" får jeg fejl meddelelse i
retning af: document.submit.submit_form is not an objekt. Hvad er det jeg
gør forkert? Hvis vis opdaterer sig selv f.eks hver 10. sek. hvordan kan jeg
få "frame vis" til at fokusere på text arealet i "frame submit" hver gang
den opdateres?

Fra : Claus Schmidt

Dato : 17-02-01 01:03

"John Doe" ::
> <FORM name=submit_form ACTION="show.cgi" METHOD=POST target=vis>

> <A HREF="" OnClick="document.submit.submit_form.mesg.value='link A';return
> false">link A</a>

-prøv at nøjes med denne:

<A HREF="" OnClick="document.submit_form.mesg.value='link A';return false">link A</a>

> ... document.submit.submit_form is not an objekt. Hvad er det jeg
> gør forkert?

Du har ikke noget objekt på siden som hedder "submit.submit_form".

På almindeligt dansk: Du har skrevet submit en gang for meget og
i javascript skal man være meget nøjagtig med sådan noget, så din
browser leder efter noget som hedder submit uden at kunne finde det.

> Hvis vis opdaterer sig selv f.eks hver 10. sek. hvordan kan jeg
> få "frame vis" til at fokusere på text arealet i "frame submit" hver gang
> den opdateres?

Smid noget a la det her ind i din body-tag i "frame vis":

<BODY onLoad="javascript:document.submit_form.mesg.focus()">

--
[claus]