Cykel bremse!
Fra : Helle Nielsen

Dato : 17-07-02 12:14

Hejsa.

Jeg har lige fået mig en ny cykel som jeg er glad for men der er ikke
fodbremse som på alle de cykler jeg ellers har haft og det er jo ret svært
at vænne sig til at skulle bruge håndbremse i stedet for
Men nu sidder jeg så og tænker på hvorfor man lige netop vælger ikke at lave
fodbremse men håndbremse?
Er det bare uden grund eller hvilke fordele er der netop ved hånd i stedet
for fodbremse?

Venlig hilsen Helle

__________________________________________________________________ Helle
ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-07-02 14:56

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fodbremse men håndbremse?
> Er det bare uden grund eller hvilke fordele er der netop ved hånd i stedet

Et billigere nav = billigere cykel... Der skal jo spares hvor der spares
kan...

- Martin

Fra : J. Jørgensen

Dato : 19-07-02 21:48

Hej Helle.
> [...]
>
> __________________________________________________________________ Helle
> ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Med eller uden fodbremse har der altid været forskellige meninger om.
Når du stopper, kan det være en fordel, at du altid kan stille pedalerne så
de passer til du igen skal starte. Altså uden fodbremse.
Det er blot en skam, at du lige netop vælger en cykel, som du ikke kan lide.
Tal med din cykelhandler om problemet nu medens cyklen er ny - han kan
sikkert give dig en rimelig mulighed for et andet baghjul. I visse tilfælde
er det kun et meget lille indgreb, der skal foretages.
Hilsen
Jørgen

Fra : Helle Nielsen

Dato : 20-07-02 00:18

"J. Jørgensen" <jjgas@tdcadsl> wrote in message
> [...]

tilfælde
> er det kun et meget lille indgreb, der skal foretages.

Hejsa.
Jeg har allerede vænnet mig til at der ikke er fodbremse og jeg har kun kørt
ganske få km på dem - omkring 30 km.

KH Helle