Venskab?!
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 17-07-02 10:58

Hej allesammen

Som jeg tidligere har skrevet leger mine 2 drenge til tider yderst
voldsomt!. Men nu har jeg observeret en ny ting.... midt under deres
voldsomme leg stopper de op iden stilling de nu er i, og begynder og slikke
hinanden i hovedet. det kan se temmelig sjovt ud hvis den ene ligger oven på
den anden... men det er da dejligt at se en kærlig opførelse... har i
oplevet dette før?

Hilsen Randi

http://kattens-osse.homepage.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 17-07-02 11:39

"Thomas Jørgensen" <spam-mail@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hinanden i hovedet. det kan se temmelig sjovt ud hvis den ene ligger oven

> den anden... men det er da dejligt at se en kærlig opførelse... har i

Ja, da - og nogle gange virker det, som om der er blevet ringet pause med en
for os uhørlig signalklokke: begge katte stopper op helt synkront og går i
"nusse-mode".
Det er ikke så paradoksalt, som det ser ud til: især for hankastrater er
disse tilsyneladende voldsomme kampe en uundværlig del af venskabet, og
kattene opfatter det ikke selv, som om der er tale om to vidt forskellige
"modes".

Niels Peter
www.bluewhite.dk