Forklaring af "Tracers"..?!
Fra : OmmiZZ

Dato : 17-07-02 09:36

Hi NG..!

Jeg har set nogen indlæg( http://makeashorterlink.com/?O2E541641 )hvor
venlige folk laver en tracer..?!?! De chekker hastighedene på div
forbindelser, Kan jeg regne ud, men er der en venlig sjæl der vil forklare
de tal der findes i et resultat af en trace, samt hvad er "30 hops"..?

Ligeledes hvad er normen for god forbindelse og hvad er for en dårlig.....30
ms 10 ms..osv..!?

Tracing route to gameland4.tiscali.dk [212.54.64.178]
over a maximum of 30 hops:

1 12 ms 12 ms 12 ms 129.142.192.1
2 12 ms 12 ms 12 ms fe3-1.val1-core.bb.uni2.net
[130.227.255.133]
3 12 ms 12 ms 12 ms srp0-0.val-dix1-core.bb.uni2.net
[130.227.247.87]
4 13 ms 14 ms 13 ms wol-gw.dix.dk [192.38.7.53]
5 13 ms 13 ms 14 ms ATM5-1-0-3.cr0.pbv.worldonline.dk
[212.54.86.17]
6 14 ms 15 ms 15 ms gameland4.tiscali.dk [212.54.64.178]

Trace complete.

In adv
OmmiZZ

Fra : Martin Mann

Dato : 22-07-02 07:41

OmmiZZ wrote:
> [...]
> De chekker hastighedene på div forbindelser, Kan jeg regne ud, men er der en
> venlig sjæl der vil forklare de tal der findes i et resultat af en

Det er ikke helt rigtigt. En trace_route_ bruges for at finde ud af,
hvilken rute ( heraf route *s* ) din traffik tager gennem internettet,
for at nå en bestemt destination.

30 Hops, er en begrænsning i traceroute programmet - hvor hops er det
antal routere din 'pakke' har gået igennem på dens vej.

> Ligeledes hvad er normen for god forbindelse og hvad er for en dårlig.....30
> ms 10 ms..osv..!

ms er millisekunder, og er den forsinkelse der er for en pakke at nå en
destination, og tilbage til dig igen. Det er det samme som når man
ping'er en host. Forsinkelsen afhænger af din type linie.

Når jeg ping'er min default gateway hos TDC, fra min BB linie, ligger
det omkring 24ms på en ubrugt linie.

> 3 12 ms 12 ms 12 ms srp0-0.val-dix1-core.bb.uni2.net

Som du kan se herover, er hop nummer 3 fra din computer, en router
kalder srp0-0.val-dix1-core.bb.uni2.net.

Mvh
Martin

Fra : OmmiZZ

Dato : 24-07-02 09:38

Hi M..!

Jamen tak for din venlighed...!! Det har sat nogen ting på plads for mig.!!

Mvh
OmmiZZ