Hunden ødelægger væge m.m.!?
Fra : mitzie og tived

Dato : 16-07-02 21:52

Hej NG

Vi har en lille hvalp ( ca15 uger), den har en rimelig stor trang til at
ødelægge ting når vi tager på arbejde, så som rive tapetet af i hjørnerne at
rumne i huset, bide i sin kurv m.m.....lettere destroktiv hund..!

Hvad går man..?

Vi har fået råd om at afgrandse huset, så nu har den "kun" køkkenet og vore
gang at opholde sig i når vi er væk. Envidere har den fået et utal af
besteftigelse lejetøj, og den får min 4 gode gå tur i slotsparken om dagen.

Hvad går man så? Håber at nogen har en god ide.

Hilsen

Thomas

Fra : Louise

Dato : 16-07-02 22:17

sørg for den har masser af legetøj - evt en foderbold eller lign så noget
"lovligt" optager dens tid mens i er væk!
mange hilsner
Louise

Fra : Laebel

Dato : 07-08-02 08:22

Prøv med en mundkurv at tråd . Det hjalp på min hund for 6 år siden .
Den fik den på når vi gik på arbejde , og af når vi kom hjem , vi brugte
den ca. 14 dage , og den har ikke ødelagt noget siden .

Hilsen Jan

http://www.kandu.dk/

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 16-07-02 22:20

du kan evt lægge dens morgenmad i blød i vand og putte det ind i en kong
(eller et gammelt kalkben) lægge det i fryseren i mindst en time, giv ham så
det når i forlader huset og han har lidt at beskæftige sig med.

lad være med at gøre det, at i forlader huset til en stor ting, dvs. der
skal ikke siges specielt farvel til hunden, da den så mærker at nu skal der
ske noget.

tænd radioen, så han føler at der er selskab i huset.
ingen vilde lege før i går, da det "vækker" ham lidt for godt op, og så er
man jo i hopla, når man skal være alene (og helst bruge tiden på at sove)

prøv at dele legetøjet op, så en dag får han noget og den næste får han
noget andet legetøj, sådan så det er spændende hvilke stykker legetøj, der
er til rådighed.
/Carina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 17-07-02 09:26

Har I lært hvalpen at være alene hjemme??

Jeg kan anbefale Roger Abrantes lille hæfte om problemet.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 17-07-02 21:13

> [...]
> besteftigelse lejetøj, og den får min 4 gode gå tur i slotsparken om dagen.
>
> Hvad går man så? Håber at nogen har en god ide.

Hej Thomas,
hyler hvalpen også når den er alene? Der er nemlig stor forskel på
hvad man skal gøre, afhængigt af om den ødelægger fordi den keder sig,
eller om det er fordi den er angst for at være alene.
Jeg har selv haft store problemer med min tæve der ikke kunne være
alene hjemme, og jeg har virkelig smidt op til flere møbler ud. Jeg
fik mange råd, men det er meget indiviuelt hvad der lige passer/virker
på ens hund. F.eks. alt det med mad virkede ikke på min hund fordi hun
var meget ked af at være alene hjemme, og mistede derfor appetitten
når jeg gik. Jeg har i stor udstrækning brugt bur til at lære hende at
være alene hjemme, men det kræver at man har lang tid til at lære
hunden at være i bur. Fordelen ved buret er, at hunden kan jo ikke
lave andet end at sove i det. Desuden er mange hunde trygge ved så små
vilkår, og de kan derfor meget nemmere slappe af i buret, end når de
har flere rum til disposition. Det var faktisk kun en kort periode hun
var i bur når hun var alene, for det blev hurtigt bedre.
Såfremt I skulle finde på at kontakte en hundepsykolog (det gjorde
jeg), kan jeg anbefale at I inden da læser litteratur af Roger
Abrantes, ligesom en anden foreslog det. Derudover er der jo også
hjælp at hente (såfremt man er medlem) hos DKK's konsulenter eller hos
DcH's konsulenter.
Held og lykke med det.

Mvh

Mette

Fra : Malle-brok

Dato : 18-07-02 17:06

Hej

> Derudover er der jo også hjælp at hente
> (såfremt man er medlem) hos DKK's
> konsulenter eller hos DcH's konsulenter.

Man behøver ikke være medlem af DcH for at få gratis hjælp af
hundekonsulenterne (man skal dog evt. betale kørselsudgifter).

Mener heller ikke man skal være medlem af DKK for at benytte deres
konsulenter

Hilsen
Carina

Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 19-07-02 10:43

"Malle-brok" <malle-brok@tdcadsl.dk> wrote in message news:<ah6ok5$29c$1@sunsite.dk>...
> [...]
> hundekonsulenterne (man skal dog evt. betale kørselsudgifter).
>
> Mener heller ikke man skal være medlem af DKK for at benytte deres

Hej!
Nå det kan da godt være, det gik jeg bare ud fra. Jeg har benyttet mig
af DKK's konsulenter, og der blev jeg spurgt om medlemsnr., så det
tolkede jeg som at det kun er et tilbud til medlemmer? Det er godt nok
4 år siden, så det kan jo ha' ændret sig..

Mvh

Mette

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-07-02 17:50

Hej NG
Vi gjorde det modsatte med vores Labrador,-vi lod den gå rundt i hele huset
,og de har ikke ødelagt noget siden.
Tør du - jeg gjorde.

Med venlig hilsen
fs@oncable.dk

Fra : Winnie Steen

Dato : 19-07-02 22:56

Hej, har du mulighed for at vapsen kan komme til at se ud i de det fri
gennem f. eks terassedør eller vindue?
jeg har efaring med, at bare de kan se lidt af verden udenfor, en fugl der
flyver forbi, sol og blæst osv, så keder de sig ikke så bravt, som vel er
den egentlige årsag til alt, set med vores øjne, hærværk.
Hvis du lukker den ude i køkkenet og gang og der måske er mørkt og den ikke
kan følge dagens gang, ja så tror jeg bestemt ikke på det hjælper,
tværtimod.
hilsen Winnie