CPU's ydeevne
Fra : Martin Jensen

Dato : 16-07-02 21:43

Hej!!

Jeg har lige fået mig et monster... p4 2.0 ghz

Hvordan tjekker jeg om hvormeget CPU'en virkelig yder??? - det er jo nok
inde i Biosen et sted, men hvis der kunne følge nogle forklaringer med,
ville jeg være meget glad!

venlig hilsen
martin

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 16-07-02 21:49

Kig evt. under anmeldelser på f.eks. www.hardinfo.dk eller
www.tomshardware.com

Fra : Martin Jensen

Dato : 16-07-02 21:56

> Kig evt. under anmeldelser på f.eks. www.hardinfo.dk eller
> www.tomshardware.com

Dette er nogel generalle anmeldelser om procesoren, men det jeg tænker på er
at jeg vil se sort på hvidt (eller lyst på blåt) hvilken kræft min procesor
kører med nu....der var noget inde i Biosen der hed CPU fan speed...kunne
det være det, men jeg forstår ikke tallene!

Venlig hilsen
Martin

Fra : Jonny Jensen

Dato : 16-07-02 22:00

Et program som fx Sisoft Sandra 2002 kan fortælle dig hvor meget dne kører,
både i MHz, som nu ikke skulle være så svært, da 2.0 GHz er det samme som
2000 MHz, men også i en såkaldt PR rating, som fortæller noget om hvad
CPU'en rent faktisk kan yde, på en skala, som du så kan sammenligne med
andres målinger i samme program (og ikke med andre PR ratings fra andre
programmer elelr fabrikanter).

Jonny.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 16-07-02 22:13

I Sisoft Sandra 2002, SP1, som kan downloades her:

http://makeashorterlink.com/?Y65A12741

Når du har installeret programmet, starter du det op, hvorefter du ser en
mappe med en masse ikoner i, og her vælger du funktionen "CPU & BIOS
Information", som viser dig en masse oplysninger om dit system, landt andet
de førnævnte PR tal.

Eksempler på PR scores:
AMD Athlon XP 2000+ fx (1666 MHz), 2493 PR
AMD Duron 1200 MHz, 1748 PR
Pentium III mobile 650 MHz, 839 PR.

Jonny.

Fra : Esben

Dato : 16-07-02 22:21

"Martin Jensen" <plymar1@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kører med nu....der var noget inde i Biosen der hed CPU fan
speed...kunne
> det være det, men jeg forstår ikke tallene!

Står det ikke på skærmen når du (kold)booter?

--
Esben

Fra : DWM

Dato : 16-07-02 22:27

> [...]
> kører med nu....der var noget inde i Biosen der hed CPU fan speed...kunne
> det være det, men jeg forstår ikke tallene!

Du kan se når den starter op hvad hastighed den køre med.
Ellers kan du bruge programmet her:
http://home19.inet.tele.dk/dwm/Cpuspeed.exe
Det giver et mere præsist billede af hvad den kører.
Hvis du vil tjekke hvad den _yder_ er det derimod en anden sag.
Så skal du have gang i nogle benchmark programmer.

/Kenneth Iversen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 17-07-02 00:27

> [...]
>
> Hvordan tjekker jeg om hvormeget CPU'en virkelig yder??? - det er jo nok
> inde i Biosen et sted, men hvis der kunne følge nogle forklaringer med,

Hvis du skal teste din ydeevne skal du køre benchmark tests, men det her
program kan også give dig en ide om det.
http://www.voodoofiles.com/2648

Thomas
PS. CPU fan speed viser hvor hurtigt din CPU blæser kører og har ikke noget
direkte med ydeevnen at gøre. _________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002