Pc er hakker. (1900+XP cpu, A7v333 bundkor~
Fra : Code Red Crew

Dato : 16-07-02 18:49

Hej.

Min pc hakker.

Pc består af:
1900+ XP athlon.
Geforce 3 ti 128 Mb.
Asus A7V333 bundkort.
Sound Blaster live 5.1
100 mbit netkort.
Windows 2000 Pro.

driver:
Detonator 29.42
Via 4in1 Prøvet 3.38, nu 3.39
Directx 8.1

Jeg har brugt uanede mængder af tid på den nu( snart 1 måned).
Den vil ikke spille spil, køre programmer eller noget. Alt hakker, pånær
windows... Det kører fint, internet kører også fint.
Men hvis spillet ikk crasher inden (wolfenstein vil slet ikk starte, Metal
of honour starter men hakker VILDT.) Så laver den pis!
Jeg har brug for gode idéer tips tricks, et eller andet der kan hjælpe mig
på vej.
Og det er ikk fordi jeg ikke har kendskab til computer. Fik min første Pc
for snart 12 år siden, og har OC'et, bygget vandkøling, loddet på grafikkort
og bundkort for at OC mere lige sidden.
Men denne PC kan jeg ikke regne ud!
Please hjælp

Tak
Ronni

Fra : Jesper Kyhn

Dato : 16-07-02 19:43

For mig at se er det grafikkortet der er noget i vejen med... hvis den kun
hakker i spil, og ikke i windows tyder det på et defekt grafikkort.. Har du
prøvet at skifte det ud?? Det kan også være køleren der ikke virker
ordenligt, for gør den ikke det crasher spillende jo helt vild, men det ved
du sikkert godt....

Jesper

Fra : Code Red Crew

Dato : 16-07-02 20:17

Tror ikk det er grafikkort.. Men det kan da være..
Har haft en defekt ram klods, kan det måske være endnu en..?

Ronni

Fra : Jesper Kyhn

Dato : 16-07-02 20:34

Ja. Rammene er rigtig vigtige, så det kan sagtens være en grund til at din
pc laver pis i dine spil

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 16-07-02 22:16

Det lugter nu mere af en hardware konflikt - prøv at flå netkort, lydkort
osv. ud og se om der stadig er problemer.

Fra : TW

Dato : 16-07-02 23:28

Hvis jeg lige må indskyde et spørgsmål her, der også har forbindelse til spilproblemer i win 2000. Hvis spillene ikke funker, men
resten af pc'en (office, internet, cd-brænding, musikafspilning mv) kører fint, er det så mest logisk at skylde skylden på
grafikkortet, eller kan det lige så godt skyldes dårlig ram eller andet?

Mange hilsener

Kvidens

Fra : Lars Funder

Dato : 17-07-02 01:22

"TW" <kvidensMINUStinder@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fint, er det så mest logisk at skylde skylden på
> grafikkortet, eller kan det lige så godt skyldes dårlig ram eller andet?

Klip

Jeg har netop kæmpet ca 14 dage med hakkeri, frysende pc specielt ved grafik
krævende opgaver (dvd afspildning). Efter følgende kur virkede skidtet igen,
viskelæder kuren på ramklodsernes og indstikkortenes forbindelses punkter,
ny power supply. Hvad der hjalp vides ikke da jeg smed ny psu i da jeg
alligevel havde maskinen åben.
Jeg troede også det var grafikkortet men en ombytning med andet kort ændrede
ikke noget, så derfor prøvede jeg ovenstående, som virkede.
Håber i får held med at få maskinerne tøet op næsten intet er værrer end
frysende pc.
Mvh
Lars

Fra : TW

Dato : 17-07-02 08:39

Hej Lars - tillykke med at skidtet virker igen. Ku' man få en kort vejledning i "viskelæderkuren"? Eller er det lige så oplagt som
det lyder?

Kvidens

Fra : Lars Funder

Dato : 17-07-02 12:56

> Hej Lars - tillykke med at skidtet virker igen. Ku' man få en kort
vejledning i "viskelæderkuren"? Eller er det lige så oplagt som
> det lyder?
klip

Jo man frisker kontakt fladerne op ved at rense dem med viskelæder.

Lars Funder
www.larsfunder.dk

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 18-07-02 00:59

> Hej Lars - tillykke med at skidtet virker igen. Ku' man få en kort
vejledning i "viskelæderkuren"? Eller er det lige så oplagt som
> det lyder?

Ja da, lige en hurtig køretur henover kobber-banerne hvor man nu stikker
kortet /stangen i bundkortet (Pins på ram), med et viskelæder. Så er den
der. Men nu ikke gnubbe så meget at de efterlader små "gummi-kugler". Det
har soklerne ikke godt af!

//Troels

Fra : Code Red Crew

Dato : 17-07-02 08:42

Skriftet grafik kort idag.
Nu kører det!!!!
Havde ikke lige regnet med 1 defekt ramklods og grafik kort på samme tid,
derfor tænkte jeg ikke så meget lige på den del..

Mange tak for hjælpen.

Ronni