Dial In via ISDN
Fra : Nanna Risager

Dato : 14-02-01 15:51

Hej gruppe,
Har et spørgsmål ang. dial in til en server.
Efter succesfuld installation af ISDN2, kan jeg ikke længere ringe op til
serveren på arbejdet. Jeg ringer blot til et modem på serveren på arbejdet,
protokol IPX/SPX - og har intet ændret ved opsætningen.
Når jeg forsøger at ringe op, får jeg besked om at 'linien er optaget'.
Det lader til, at den tror at min linie inde fra huset er optaget, og dette
er ikke tilfældet. Linien på arbejdet er heller ikke optaget !

Det skal nævned at jeg ingen problemer har med internet opkoblingen..

Jeg håber at i har nogle forslag.......
Alle løsninger er velkomne !
På forhånd tak
Nan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-02-01 16:08

"Nanna Risager" <nanna@sfk.dk> wrote in message
> [...]
> er ikke tilfældet. Linien på arbejdet er heller ikke optaget !
>
> Det skal nævned at jeg ingen problemer har med internet opkoblingen..

Hvis du ringer op fra ISDN til modem eller omvendt ligger problemet der.

Et ISDN modem kan ikke snakke sammen med et analogt modem, medmindre det
enten har indbygget analogt modem interface eller undertstøtter CAPI.

--
Bjarke Andersen

Fra : Nanna Risager

Dato : 14-02-01 17:25

Tak for hjælpen Bjarke :)
Underligt at Tele DK ikke kunne gøre mig opmærksom på det !

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-01 17:55

"Nanna Risager" <nanna@sfk.dk> skrev :

>Underligt at Tele DK ikke kunne gøre mig opmærksom på det !

Åehh - der er vel ikke noget at skyde i skoene - hvis du ikke
fortæller hvad du vil bruge ISDN til, så starter de jo ikke den store
gætteleg......

--
Venligst

jan@stevns.net - www.stevns.net
Der findes 3 slags mennesker, dem der kan tælle og dem der ikke kan