Hvordan indsætter man en php-gæstebog i en~
Fra : Jens Søndergaard

Dato : 16-07-02 18:00

Jeg sidder og forsøger på at få et færdigt gæstebogs script integreret
i en html-side. Jeg har forsøgt checke tidl. postede indlæg her i gruppen
samt læst php-artikler i webcafe.dk - uden at have fundet løsningen.

Gæstebogen hedder "Achim's Guestbook" ( http://www.lkcc.org/achim )
- Den er installeret og konfigureret! Fungerer perfekt ved direkte kald
af .php filen i det underdirectory scriptet er placeret)

Jeg skal have gæstebogen til at køre på http://www.hattenstelt.dk/
HTML-filens placering: http://www.hattenstelt.dk/gaestebog.htm

jeg har forsøgt både med require og include

<?php
require("http://www.hattenstelt.dk/Guestbook/guestbook.php");
?>

Men det er åbentbart ikke det der skal til.

Hvad i alverden skal der til for at det fungerer?
Det er højt sansynligt basal php-viden, bare ikke for mig - endnu..

Artiklerne på WebCafe.dk har i hvertfald skærpet min interesse for
at fordybe mig i php.

/jens søndergaard

Fra : Lars Petersen

Dato : 16-07-02 18:05

> [...]
> i en html-side.
> Fungerer perfekt ved direkte kald af .php filen i det underdirectory

Omdøb din .htm til .php

--
-
Lars

Fra : Lars Petersen

Dato : 16-07-02 18:06

> Omdøb din .htm til .php

I hvertfald hvis du vil bruge php-funktioner som require/include...

--
-

Fra : Jens Søndergaard

Dato : 16-07-02 19:17

Hej Lars,

Takker for dine 2 indlæg. Min første kommentar: logik!

http://www.hattenstelt.dk/test_gaestebog.php
kører delvist men mangler formateringen fra scriptet..

Det er vist på tide at få noget aftensmad - så jeg arbejder videre
på siden efter den.

Fra : KGB

Dato : 07-09-02 23:36

"Lars Petersen" <lp@your-pants.coder.dk> skrev i en meddelelse

> Omdøb din .htm til .php

Dvs man kan ikke have noget .php på sin startside ?? Skal forstår som: Min
adresse er http://www.goshin-jitsu.dk (blot et eksempel, siden har ikke
noget med php at gøre) Hvis folk taster det kan de ikke komme ind på en
php-siden som er en htmlside hvori der indgår noget php - ligesom alle mine
andre undersider ?!?, med mindre de faktisk tilføjer
http://www.minadresse.dk/index.php Ok, ikke særligt godt formuleret, men
forstår I hvad jeg mener med spørgsmålet ??

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Leonard

Dato : 08-09-02 07:41

>Dvs man kan ikke have noget .php på sin startside ?? Skal forstår som: Min
>adresse er http://www.goshin-jitsu.dk (blot et eksempel, siden har ikke

Jo, på mange hoteller er det sat op til at, hvis der ikke findes en
index.htm, så vises en index.php, men ellers skal du bare rette det i
..htaccess, hvor du skal have en linie som:

DirectoryIndex index.htm index.php

I den linie kan du faktisk bestemme at det er slut.php, der skal vises
hvis der ikke angives et filnavn ...
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : KGB

Dato : 09-09-02 07:37

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> DirectoryIndex index.htm index.php
>
> I den linie kan du faktisk bestemme at det er slut.php, der skal vises

SUPER - Tusinde tak !!

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB