Biosopdatering på Abit kt7a-raid bundkort
Fra : Bent F.

Dato : 16-07-02 16:24

Hej alle

Jeg har aldrig før prøvet at opgradere min bios før, skal man bare vælge den
nyeste version at downloade,og installere ?
har fundet en version der hedder kt7_7n er det mon den rigtige?

--
Venlig Hilsen
Bent F.

Fra : Leony

Dato : 17-07-02 07:40

"Bent F." <fer@FJERNfakse.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig før prøvet at opgradere min bios før, skal man bare vælge
den
> nyeste version at downloade,og installere ?

Du skal være 110% sikker på at du har fundet den rigtige BIOS.
Du skal læse kapitlet om BIOS opgradering i din manual igennem 3 gange inden
du flasher din BIOS, især hvis det er første gang.
Hvis du af en eller anden grund ikke har din manual, så kan den downloades
fra Abit's hjemmeside.
Du kan også læse om opdatering af BIOS her:
http://www.abios.com/abit/upgrade.html
Der er ingen grund til at opgradere BIOS, med mindre den nye version løser
et problem du har.
Husk på at hvis noget går galt kan du i værste fald gøre dit motherboard
ubrugeligt.

> har fundet en version der hedder kt7_7n er det mon den rigtige?

Vil snarere sige at du skal lede her, men jeg ved det ikke:
http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/kt7s.htm

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 17-07-02 10:00

On Tue, 16 Jul 2002 17:23:50 +0200, "Bent F." <fer@FJERNfakse.dk>
wrote:

> [...]
>nyeste version at downloade,og installere ?
>har fundet en version der hedder kt7_7n er det mon den rigtige?

Husk det SKAL være i DOS, lav en bootdiskette. Vær også opmærksom på
at du muligvis skal 'nulstille' CMOS efter flash ved at flytte
jumperen på bundkortet (se i manualen) et øjeblik, og husk at sætte
den i normal stilling igen efter 5-10 sekunder.
Jeg har aldrig manuelt skulle 'nulstille' CMOS før efter flash af
BIOS, men det var nødvendigt med KT7A bundkortet.
Indstil BIOS igen til dine værdier CPU frekvens o.s.v.

Her forsvandt USB problemerne med opdateringen.

Mvh. Kim S. Poulsen

Fra : Jan Vennike

Dato : 17-07-02 19:24

> [...]
den
> nyeste version at downloade,og installere ?
> har fundet en version der hedder kt7_7n er det mon den rigtige?

Før det kan afgøres om det er den rigtige BIOS, skal vi lige finde ud af
hvad det er for en revison bundkort du har.

Kig på/ved ISA slottet på bundkortet. Der er en label, der fortæller om det
er en version 1.0, 1.1, 1.2 eller 1.3.

Version 1.0 til 1.2 bruger den BIOS som du har fundet, mens 1.3 bruger en
anden BIOS (mener den nyeste er 9R eller noget i den retning).

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Bent F.

Dato : 18-07-02 19:37

Tak for alle svar, tror jeg undlader opgradering, og fortsætter med win2k
istedet for xp.

--
Venlig Hilsen
Bent F.

Fra : Jan

Dato : 19-07-02 16:13

> Tak for alle svar, tror jeg undlader opgradering, og fortsætter med win2k
> [...]
Prøv at kigge på http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm - der kan du
få svar på alle spørgsmål vedr. KT7/KT7A