TV-kort, hvad kan anbefales???
Fra : Andrew

Dato : 16-07-02 14:50

Hej

Jeg har sat mig for at jeg vil have et TVkort i min puter. Sådan at jeg kan
have TV'et kørende på skærmen. Men hvad skal man se efter. Jeg er ikke
villig til at give meget mere end 5-600 kroner. Kravene er at opløsningen
skal være UDEN nogen former for grovkornethed. Det skal køre glidende og
smertefrit. Gerne med fjernbetjening og Texttv.

Jeg tænker på denne: Pinnacle Systems Studio PC-TV
Max. Resolution: 1024X768
Standard: ?
Interface: PCI
Accessories: Remote Control
Warranty: 2 Years

Primært skal det blot bruges til at se fjernsyn på computeren, men måske
osse en smule optagning, hvem ved. Ovenstående koster 555 kroner.

Er det det værd? eller skal jeg se mig om efter noget andet?

Hardware:
Geforce 2 TI 64mb DDR ram
Athlon XP 1600+@1800+
512 MB DDRram
ECS K7S5A bundkort

Mvh Anders

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-07-02 07:59

> Jeg tænker på denne: Pinnacle Systems Studio PC-TV

Det bedste tv-billede jeg har set er på "Pinnacle Systems Studio PC-TV Pro"
og pinnacles software er generelt godt. Der er væsenligt bedre en Avermedia
TvPhone (og hvad det nu hed) og marginalt bedre end det i mit Matrox Marvel
G400. Jeg kan ikke huske navnet på det sidste PCI tv-kort jeg har rodet med
men det var et af vist et hauppage. Desuden har jeg rodet med et Pinnacle
USB tv-tuner. Kvaliteten er denne er ikke på højde med PC-TV Pro, men den
har fordelen af at den kan bruges på en bærbar.

Jeg solgte mit "Pinnacle Systems Studio PC-TV Pro" da det konfliktede med
mit Matrox kort - Video-out vandt over billedkvalitet men pinnacle
softwaren er stadig min favorit.

> Hardware:
Du glemte operativ systemet - der er ret vigtigt

Anders Majland
S: Pinnacle Systems PCTV USB radio og tvtuner -
http://www.majland.org/kobsalg

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 16-07-02 19:13

On Tue, 16 Jul 2002 15:50:28 +0200, Andrew wrote:

> Jeg tænker på denne: Pinnacle Systems Studio PC-TV

Jeg har sådan et kort. Det kører helt fint under windows og linux. Der er
god billed kvalitet. Jeg synes dog lyden er ret modtagelig for støj fra
kabinettet, men så kan man jo skrue ned for aux når man ikke bruger
kortet. Texttv er også en rar fornemmelse. Mit texttv program begynder at
læse alle siderne en af gangen, så er der fart over feltet, når man
skifter side.

> [...]
> osse en smule optagning, hvem ved. Ovenstående koster 555 kroner.
>
> Er det det værd? eller skal jeg se mig om efter noget andet?

Ja det er.

> Hardware:
> Geforce 2 TI 64mb DDR ram
> Athlon XP 1600+@1800+
> 512 MB DDRram
> ECS K7S5A bundkort

Det kan køre på alt hardware. Det bruger 0% cpu forbrug under tv-kigning

hilsen Esben