Min skat, hvor lækkert!
Fra : Ulrik Ulriksen

Dato : 16-07-02 04:49

Hej NG

Her er så den computer jeg køber indenfor en uges tid:

Kabinetpakke i sort fra NoiseControl

Bundkort: Socket 478, AX4G PRO fra Aopen

Processor: Socket 478 Intel Pentium 4 1,8 GHz Northwood (in a box)

Ram: 512 Mb PC 2700 DDR-ram fra Performance Memory

Grafikkort: ATI Radeon 8500 64 Mb DDR-ram (meget i tvivl)

Lydkort: Creative Sound Blaster PCI 128 bulk

Harddisk: Barracuda IV 80 Gb fra Seagate

DVD: LiteOn DVD-ROM 16x48

TV-Tuner: Pinnacle Studio PCTV Pro

Højttalere: Creative SoundWorks SW320

Skærm: Samsung Syncmaster 959 NF 19"

Jeg har i forvejen: Brænder, diskettedrev, netkort, mus og tastatur

Kommenter endelig, da jeg stadig har en uges tid at løbe på, inden jeg
bestiller hos hhv. It-butikken og Midt-Data. Har jeg hvad jeg skal bruge?
Jeg har spekuleret på, om jeg mangler et eller andet essentielt! Hør selv
hvilket niveau jeg ligger på. (og ja, det bliver dejlig dyrt)

Tak for råd og vejledning de sidste måneder, det har været meget uundværligt

Venlig hilsen Peter Ulriksen

Fra : Olsen

Dato : 16-07-02 07:21

"Ulrik Ulriksen" <ulrik-ulriksen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Lydkort: Creative Sound Blaster PCI 128 bulk

Arrgh...sådan et kort sælges til 100,- + moms..

Hvorfor ikke ovre et Audigy Player-kort til ca. 5-700 ?????

Fra : Esben

Dato : 16-07-02 08:52

"Olsen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> "Ulrik Ulriksen" <ulrik-ulriksen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Arrgh...sådan et kort sælges til 100,- + moms..

Men det spiller da fint.

--
Esben

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 16-07-02 09:33

Esben wrote:
> "Olsen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Men det spiller da fint.

Både og - lydkvaliteten ville være meget bedre med et Hoontech kort
eller evt. et Terratec XFire 1024.

Fra : Thomas Skyt

Dato : 16-07-02 21:46

On Tue, 16 Jul 2002 10:32:49 +0200, [Odense] Jens C. Hansen wrote:

> Både og - lydkvaliteten ville være meget bedre med et Hoontech kort
> eller evt. et Terratec XFire 1024.

Turtle Beach laver altså også nogle lækre ... selvom de på ingen måde kan
sammenlignes med deres gamle Malibu eller Tropez Studio kort .. *suk

Jeg vil stadig foretrække Audigy - ifølge det tyske tidsskrift C't, der
lavede en audio-test på dem, har det en næsten 100% linear frekvensgang
.... lækkert!

/Thomas Skyt

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 16-07-02 08:28

Du har ikke overvejet en P4 med 533 Mhz FSB - betyder en PÆN
ydelsesforbedring.

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-07-02 09:29

Ulrik Ulriksen wrote:
> [...]
> bestiller hos hhv. It-butikken og Midt-Data. Har jeg hvad jeg skal
> bruge? Jeg har spekuleret på, om jeg mangler et eller andet

Runde IDE- og floppy-kabler. Du vil fornøje dig, når den skal samles med
disse.

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : o&u

Dato : 16-07-02 10:04

On Tue, 16 Jul 2002 05:49:17 +0200, "Ulrik Ulriksen"
<ulrik-ulriksen@mail.tele.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Her er så den computer jeg køber indenfor en uges tid:
>

>Kabinetpakke i sort fra NoiseControl

hmm, chieftech er da ellers lækkert og støjsvagt

>Bundkort: Socket 478, AX4G PRO fra Aopen

Du spørger, om du skal bruge midtdata eller itbutikken. Dette bundkort
er fint, men er ikke på lager nogen af stederne, og ikke i DK i det
hele taget endnu.
Epox 4ga4 a er til gengæld.

>Processor: Socket 478 Intel Pentium 4 1,8 GHz Northwood (in a box)
>
>Ram: 512 Mb PC 2700 DDR-ram fra Performance Memory

hvorfor ikke samsung pc2700

>Grafikkort: ATI Radeon 8500 64 Mb DDR-ram (meget i tvivl)

Ja, det skulle være til agp4x (1.5v), som bekendt ødelægges bundkort
og grafikkort hvis dette ikke er tilfældet (med intel 845e og 845g,
læs på http://www.tomshardware.com/mainboard/02q3/020708/i845e-16.html
)

>Lydkort: Creative Sound Blaster PCI 128 bulk

er onboard lyden ikke lige så god ?

>Harddisk: Barracuda IV 80 Gb fra Seagate

western digital har fået nogle harddiske med 8 Mbyte cache. De er lidt
dyrere, men det kan mærkes.

>DVD: LiteOn DVD-ROM 16x48

der 3 Lite-On 16x/48x modeller
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/
hvoraf de 2 kræver et program for at skifte region, medens den 3.
model kan gøres permanent regionsfri. Derfor er det noget usikkert, og
Lite-On er ikke et optimalt valg.
Epo som Midtdata har er født regionsfrit. Jeg har 2 af dem.

>TV-Tuner: Pinnacle Studio PCTV Pro
>
>Højttalere: Creative SoundWorks SW320
>
>Skærm: Samsung Syncmaster 959 NF 19"

mvh

John

Fra : Martin K

Dato : 16-07-02 10:42

o&u wrote:
> hmm, chieftech er da ellers lækkert og støjsvagt

Helt enig! Chieftech er helt sikkert kvalitet. Smart, nemt og hurtigt at
samle, og det skulle efter sigende heller ikke larme. Men skal det være så
grimt? Sådan en låge foran CD-drevene er da helt til grin...

Blot min holdning...

--
Martin K (der håber han ikke træder nogen hardcore Chieftech-fans over
futterne)

Fra : o&u

Dato : 16-07-02 11:42

On Tue, 16 Jul 2002 11:42:21 +0200, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

> [...]
>samle, og det skulle efter sigende heller ikke larme. Men skal det være så
>grimt? Sådan en låge foran CD-drevene er da helt til grin...

Jeg har købt et midi chieftech, som er uden låge:
DH-01W
Her er det bedste billede, men det fås for 606 kr (billigt !)
http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1541

det er faktisk rigtig nydeligt, og yderst funktionelt, med snaplås for
blæsere, for harddisk holder, sideplade, m.v.

Det forskrækkede mig lidt at psu'en (300W) er med ret tynde ledere.
Men den er ret stille, og trækker 25-30 amp fint til en overclocked
celeron tualatin 1.5G, sammen med et radeon kort.

John

Fra : Martin K

Dato : 16-07-02 12:24

o&u wrote:
> [...]
>
> det er faktisk rigtig nydeligt, og yderst funktionelt, med snaplås for
> blæsere, for harddisk holder, sideplade, m.v.

Ups... der må jeg vidst lige revidere min opfattelse af Chieftech! Det er sq
et pænt kabinet. Det må jeg sige. Det var faktisk sådan eet jeg selv kunne
finde på at investere i. Også er man også fri for de gyselige fødder som
nogle af de andre modeller har. Men jeg vil da klart huske modelnummeret,
til næste gang Chieftech er oppe dis disput

--
Martin K

Fra : Michael Thomsen

Dato : 16-07-02 12:53

Ang. kabinet

Så syntes jeg at du skal kigge på Chieftech eller Termaltake's nye Alu
kabinet

http://www.tweakup.dk/artikler/Kabinet/thermaltakecasealu/thermaltakecasealu
..htm

der medfølger bla. 5 80mm blæsere til 1100,- og de er temperatur styret..
Det kan du ikke få billigere!

Fra : Martin K

Dato : 16-07-02 13:03

> Så syntes jeg at du skal kigge på Chieftech eller Termaltake's nye Alu
> [...]

Jeg har nu læst den på forhånd... TweakUp er da et site der besøges dagligt.

> der medfølger bla. 5 80mm blæsere til 1100,- og de er temperatur
> styret.. Det kan du ikke få billigere!

Det er da sikkert rigtigt nok, og det er da også fint at det er i alu og alt
det der, men jeg kan sq ikke li' lågen samt futterne på det! Jeg kan ikke
gøre for det, men det kan jeg altså bare ikke.

Men et spændende kabinet er det da, bare det ikke skal stå hos mig!

--
Martin K

Fra : DWM

Dato : 16-07-02 13:18

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> Ang. kabinet
>
> Så syntes jeg at du skal kigge på Chieftech eller Termaltake's nye Alu
> [...]

Meget flot kabinet. Bare synd det er så lille.

/Kenneth Iversen

Fra : Thomas Skyt

Dato : 16-07-02 21:49

On Tue, 16 Jul 2002 11:03:55 +0200, o&u wrote:

> hvorfor ikke samsung pc2700

Eller Kingston? De har en ordentlig service med livslang garanti - de
sidste 4 lyn-nedslags-moduler blev skiftet uden problemer.

> western digital har fået nogle harddiske med 8 Mbyte cache. De er lidt
> dyrere, men det kan mærkes.

Barracuda IV er støjsvag! Ca. 20 db. i drift, hvilket er meget
behageligt.

> [...]
> valg.
> Epo som Midtdata har er født regionsfrit. Jeg har 2 af dem.

Jeg vil foretrække Toshiba's DVD-drev, der ingen problemer har med
kopi-beskyttede musik-cd'er.

Hvad med en TFT-skærm?

/Thomas Skyt

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-07-02 22:58

On Tue, 16 Jul 2002 22:49:10 +0200,
Thomas Skyt <thomas@sofagang.dk> wrote:

> Hvad med en TFT-skærm?

Han er nok på et budget, eller havde han valgt Sony G420.

Hvad koster en TFT skærm der kører 1600x1200 hvis den ikke skal sidde
på en Dell laptop ? Jeg tror stadig de er dyrere uden end med laptop.

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : Thomas Skyt

Dato : 16-07-02 23:06

On Tue, 16 Jul 2002 23:57:45 +0200, Povl H. Pedersen wrote:

> Han er nok på et budget, eller havde han valgt Sony G420.
>
> Hvad koster en TFT skærm der kører 1600x1200 hvis den ikke skal sidde på
> en Dell laptop ? Jeg tror stadig de er dyrere uden end med laptop.

Vil han køre 1600x1200 på en 19" ?!?!?

Okay - en TFT til det er stadig ret dyr. Nu tænkte jeg bare på et meget
mere ergonomisk billede.

/Thomas Skyt

Fra : Martin K

Dato : 17-07-02 08:29

Thomas Skyt wrote:
> Vil han køre 1600x1200 på en 19" ?!?!?

Hvad er er glat i det? Samsungen klarer det uden nogen problemer, med et
knivskarpt billede og en lækker høj opdateringsfrekvens - mener det er 100
Hz, dog uden er være helt sikker. Men anyway, en kammerat har den, og det er
satme en lækker skærm. Samsung'en er bestemt anbefalelsesværdig!

> Okay - en TFT til det er stadig ret dyr. Nu tænkte jeg bare på et
> meget mere ergonomisk billede.

Jeg tror stadig ikke man kan lave TFT-skærme der opdaterer lige så godt som
en normal. Skal du spille plejer en TFT at være elendig. Men måske er der
kommet nogle nye, som jeg endnu ikke har kendskab til.

--
Martin K

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 16-07-02 11:02

<snip>>
> Lydkort: Creative Sound Blaster PCI 128 bulk

<snip>
Hvis jeg var dig ville jeg ofre lidt flere penge og få sourround lyd, når du
skal have dvd og sikkert også skal spille på den er det virkelig noget der
kan høres. Jeg gik fra et SB 128 PCI til SB Live! med 4 punkts sourround og
sub. Det er den bedste investering jeg har gjort i lang tid...

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-07-02 21:05

On Tue, 16 Jul 2002 05:49:17 +0200,
Ulrik Ulriksen <ulrik-ulriksen@mail.tele.dk> wrote:
> Lydkort: Creative Sound Blaster PCI 128 bulk

Skod lydkort uden hardware acceleration. Glem det hvis du skal
have lyd ind. Men hvis du bare skal bruge det til lidt spil med
hovedtelefoner eller 2 HT så er det muligvis OK. Men det koster
vel heller ikke mere end 100-120 kr i dag ?

Fra : -=Proxie=-

Dato : 16-07-02 21:22

> Grafikkort: ATI Radeon 8500 64 Mb DDR-ram (meget i tvivl)

Geforce 4 må anbefales...

> Lydkort: Creative Sound Blaster PCI 128 bulk

Øhhh??? Vælge et større kort!

> Harddisk: Barracuda IV 80 Gb fra Seagate

Foretrækker selv Ultra160, men det koster!

> Skærm: Samsung Syncmaster 959 NF 19"

Fed skærm!

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 21-07-02 00:15

Tak for svarene!
Dette blev udfaldet:

Købte inden prisstigning: Performance Memory 512 Mb PC2700

Kabinet: Sort kabinetpakke fra Noise Control (webconsult)

MicroStar ATX SIS645DX Chipset / LAN / RAID 645E-MAX2-LRU 1 1.275,00
(1.020,00) 1.275,00
(1.020,00)

Epo 16X DVD / 40X CDROM IDE DVD-8216 1 520,00
(416,00) 520,00
(416,00)

ATI RADEON 8500 64MB RAD8564RTV 1 2.295,00
(1.836,00) 2.295,00
(1.836,00)

Seagate IDE 80GB Ultra Dma/100 7200 Rpm ST380021A 1 880,00
(704,00) 880,00
(704,00)

Creative SoundWorks SW320 CSW320 1 360,00
(288,00) 360,00
(288,00)

Intel Pentium4 2.26Ghz Soc 478 Northwood BOXED BX80532PE2266D 1 2.395,00
(1.916,00) 2.395,00
(1.916,00)

Samsung 19'' Digital NaturalFlat Monitor SM959NF 1 3.465,00
(2.772,00) 3.465,00
(2.772,00)

Logitech Navigator 2001 Keyboard PS/2 / USB NAVIGATOR2001 1 345,00
(276,00) 345,00
(276,00)

Pinnacle Studio PCTV Pro PCTVPRO 1 810,00
(648,00) 810,00
(648,00)

Samlet pris:

12.345,00