Tele 2 adsl ??
Fra : mach1

Dato : 15-07-02 21:33

Tele 2 har jo længe råbt op om at fra august kan de tilbyde adsl.
Nu nærmer august sig jo hurtigt uden der er kommet noget nyt under solen .
Er der nogen som har information om hvad det bliver til ?

mvh.

mach1

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 16-07-02 11:31

mach1@ofir.dk writes:
>Tele 2 har jo længe råbt op om at fra august kan de tilbyde adsl.
>Nu nærmer august sig jo hurtigt uden der er kommet noget nyt under solen .
>Er der nogen som har information om hvad det bliver til ?

Jeg har tidligere her i gruppen skrevet om mine erfaringer som test-kunde
og de info's, som jeg har fået som sådan (pris, hastigheder, teknologi
mv.). Lav en søgning på www.groups.google.com - og så kan du nok finde det
meste. Ellers er du velkommen til at spørge...

Mange hilsner,

Kasper Hyllested

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-07-02 12:18

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in

> [...]
> test-kunde og de info's, som jeg har fået som sådan (pris,
> hastigheder, teknologi mv.). Lav en søgning på

Jeg tror det er denne tråd Kasper hentyder til:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-
8&threadm=fc.0073fb6b042fca5f0073fb6b042f6cec.42fcb05%40net.dialog.dk&r
num=1&prev=/groups%3Fq%3DKasper%2BHyllested%2BTele2%26hl%3Dda%26lr%3D%2
6ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-
8%26selm%3Dfc.0073fb6b042fca5f0073fb6b042f6cec.42fcb05%2540net.dialog.d
k%26rnum%3D1

Pænt langt link så her er en kort udgave:
http://makeashorterlink.com/?O2E541641

Mvh
Flemming

Fra : Kate

Dato : 16-07-02 22:17

"mach1" <mach1@ofir.dk> wrote in

> Tele 2 har jo længe råbt op om at fra august kan de tilbyde adsl.
> Nu nærmer august sig jo hurtigt uden der er kommet noget nyt under
> solen . Er der nogen som har information om hvad det bliver til ?

Jeg skrev til dem og fik i dag dette svar:

Kære Kate

Mange tak for din e-mail.

Produktet bliver lanceret i august 2002. Abonnementet vil komme til at
indeholde følgende:

- Tele2 Telefon Abonnement (normalpris 109,-)
- Mulighed for fast, flere eller dynamisk IP (prisen på fast IP vides
endnu ikke)
- Sikkerhedspakke med Norman Virus Control og Norman Personal Firewall
- Leje af Siemens ADSL modem, ikke USB (pt. tilbydes der ikke ADSL via
en router)

Der tages forbehold for fejl og ændringer.

ADSL priser gældende pr. august 2002: OBS!(der tages forbehold for fejl
og ændringer)

ADSL oprettelse: 470,-
ADSL "Godt i gang" installation med teknikerbesøg: 700,-
ADSL 256/128 kbit/s inkl. telefonabonnement pr.mdr.: 449,-
ADSL 512/128 kbit/s inkl. telefonabonnement pr.mdr.: 539,-
ADSL 1024/256 kbit/s inkl. telefonabonnement pr.mdr.: 639,-
ADSL 2048/512 kbit/s inkl. telefonabonnement pr.mdr.: 934,-

ISDN abonnement (som tillæg til ADSL abonnement) pr.mdr.: 25,-
Flytning: 475,-
Forgæves teknikerbesøg: 500,-
Ombookning af teknikerbesøg: 75,-

Bemærk!

Du skal være tilknyttet en lokalcentral, som er forsynet med det udstyr
der understøtter ADSL teknologien. Samtidig vil der være en grænse for,
hvor langt du kan bo fra lokalcentralen. Der findes dog ikke nogen
faste definitioner af denne afstand.
Din telefonlinje vil i forbindelse med en bestilling, blive målt
igennem for at sikre, at signalet kan nå frem. Lever linjekvaliteten
ikke op til minimumskravene, har vi desværre ikke mulighed for at
tilbyde dig ADSL i øjeblikket.

Du kan med fordel registrere dine oplysninger hos os, så sender vi dig
automatisk tilmeldingsmateriale, når vi er klar med ADSL. Klik på
nedenstående link, og registrer dine oplysninger:

http://www.get2net.dk/get2net/plsql/PackageNews.ModuleNews?i_Function=S
howNews&i_NewsID=4138

Hvis du har spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at skrive til
os igen eller ringe til get2net HelpDesk på 77 30 77 13. Vi har åbent
alle ugens dage mellem 8:00 - 20:00, herefter 2 kr. pr. minut frem til
kl. 23:00.

Hvis du skal svare på det ovenstående, så medsend venligst en kopi af
denne mail.

Med venlig hilsen

Jens Sørensen
Supporter

Tele2 A/S
HelpDesk

------------------------------------
------------------------------------

From: "Kate" <kate@oliwer.dk>
To: <info@tele2adsl.dk>
Date: Thu, Jul 11, 2002 7:04 PM
Subject: I forbindelse med evt. ADSL

Jeg har tilmedlt mig jeres nyhedsbrev omkring ADSL og ser at i tester
det iøjeblikket.
Da jeg er meget interesseret i at slippe væk fra det firma jeg på
nuværende tidspunkt er tilknyttet vil jeg gerne stille et par spørgsmål
som jeg håber i kan/vil besvare.

Hvilke hastigheder forventer i at tilbyde?
Kender i et ca prisleje?
Kan jeg få min telefon overflyttet til jer, så jeg har både ADSL og
telefon hos jer?
Skal jeg overflytte min telefon får at få ADSL hos jer?
Kommer i ud over hele landet med det samme eller kommer det pø om pø?
Hvilket prisleje forventer i at oprettelsen vil ligger på?
Hvor langt tid forventes en overflytning at tage og hvad koster den?

På forhånd tak for svar,

Venlig hilsen Kate Andersen

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 17-07-02 02:44

"Kate" <kate@oliwer.dkligeher> skrev i en meddelelse
> ADSL "Godt i gang" installation med teknikerbesøg: 700,-

Er dette teknikerbesøg tvungen eller kan man nøjes med oprettelse på kr.
470.-?

Mvh
Henrik

Fra : Benito

Dato : 17-07-02 16:44

> Er dette teknikerbesøg tvungen eller kan man nøjes med oprettelse på kr.
> 470.-?

> Mvh
> Henrik

De oplysninger jeg fik, da jeg ringede ind, var at det er tvunget ?

--
§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 17-07-02 22:25

"Benito" <benito@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> De oplysninger jeg fik, da jeg ringede ind, var at det er tvunget ?

Fy for pokker da kr. 1170.- koster det så at komme væk fra TDC, så vil jeg
vente nogle måneder for at høre hvordan Deres News server køre. For det er
TDC`s news server (eller mangel på samme) der har fået mig til at søge andre
græsgange.

Mvh
Henrik

Fra : Kate

Dato : 18-07-02 22:01

"Benito" <benito@orangenet.dk> wrote in

Jeg spekulerede også på den, men har ikke fået taget mig sammen til at
ringe og spørge.

> De oplysninger jeg fik, da jeg ringede ind, var at det er tvunget
> ?

Fy for den da, så bliver det jo lige plusdeligt temmeligt dyrt at
skifte. Så vil jeg da nok hellere vælge TDC og så købe news et andet
sted, for hvis jeg bli'r hos Orange vil jeg alligevel blive nødt til at
købe news ude i verden. Deres newsserver er nemlig mere nede end oppe,
ja, faktisk er den vel tæt på ikke-eksisterende

Kate

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 18-07-02 22:11

> [...]
> købe news ude i verden. Deres newsserver er nemlig mere nede end oppe,
> ja, faktisk er den vel tæt på ikke-eksisterende

Kan man købe news med binære grupper ?

Mvh
Henrik

NB: Jeg har nu i en måned brugt http://news.cis.dfn.de/ og det virker som
bare pokker, men kun tekst grupper.

Fra : Kate

Dato : 18-07-02 22:21

"Henrik Bruun-Petersen" <nytliv@hotmail.com> wrote in

> Kan man købe news med binære grupper ?

Ja, ud fra det jeg hører kan man. F.x findes en som hedder easynews.
Lige i skrivende stund kan jeg ikke finde sedlen med hvilke
betalingsservere der anbefales, men jeg er ret sikker på at jeg har det
et sted. Hvis man søger på google efter nyhedsservere så kommer der
temmeligt mange op. Alle de gratis er elendige i en eller anden grad,
men man kan jo ikke forvente alverden hvis man ikke vil betale.
Måske andre kommer på banen med deres anbefalinger, ellers kigger jeg i
gemmerne i morgen aften, for nu er det langt over min sengetid

Kate

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-07-02 23:12

On Thu, 18 Jul 2002 23:20:39 +0200, Kate <kate@oliwer.dkligeher>
wrote:

> [...]
>Måske andre kommer på banen med deres anbefalinger, ellers kigger jeg i
>gemmerne i morgen aften, for nu er det langt over min sengetid

Jeg kan klart anbefale Claranews :)

http://www.uk.clara.net/homeaccess/options/claranews.phtml

Lars

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 19-07-02 00:44

"Lars Christensen" <lars@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan klart anbefale Claranews :)
> http://www.uk.clara.net/homeaccess/options/claranews.phtml

Hej Lars

Ser meget interessant ud og kr. 370.- om året for 20 GB download er jo til
at holde ud

Men er den hurtig?

1 starbuck.clara.net (195.8.69.128) 0.375 ms 0.267 ms 0.262 ms
2 atm-6-0-0-telee-tashtego.router.clara.net (195.8.68.138) 1.171 ms
1.104 ms 1.050 ms
3 ge1-0.1000M.ldn2nxg2.ip.tele.dk (195.66.226.64) 2.085 ms 1.752 ms
1.845 ms
4 pos5-0.2488M.ldn2nxg1.ip.tele.dk (80.63.82.5) 23.456 ms 22.659 ms
23.717 ms
5 pos6-0.2488M.amsixnxg1.ip.tele.dk (195.249.2.134) 24.214 ms 23.086 ms
24.366 ms
6 pos6-0.2488M.kd4nxg2.ip.tele.dk (80.63.82.78) 24.911 ms 23.820 ms
22.703 ms
7 fe0-0-0.100M.kd4nxx6.ip.tele.dk (194.182.253.168) 23.166 ms 23.980 ms
24.932 ms
8 0x3ef363ab.kd4nxx6.adsl.tele.dk (62.243.99.171) 42.303 ms 44.068 ms
44.120 ms

Nogen der kan læse denne trace for mig da jeg ikke har en skid forstand?
Jeg vil gemme linket til jeg komme hjem fra ferie.
mvhHenrik

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-07-02 01:27

On Fri, 19 Jul 2002 01:43:47 +0200, Henrik Bruun-Petersen wrote:
> [...]
>
> Nogen der kan læse denne trace for mig da jeg ikke har en skid forstand?

Det viser en jævnt hurtig forbindelse til en TDC ADSL forbindelse - hvis
det skal bruges til på en ADSL forbindelse hos en anden udbyder kan du
ikke bruge den traceroute til noget, du skal så istedet lave en til en
adresse hos den udbyder.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Steen

Dato : 24-07-02 23:46

Meget sjovt egentligt. det er TDKs Bredbåndsløsning...
Stof til eftertanke - kan de ikke noget selv

Steen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-07-02 01:24

In article <3d3f2e17$0$12696$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Steen wrote:

> Meget sjovt egentligt. det er TDKs Bredbåndsløsning...
> Stof til eftertanke - kan de ikke noget selv

Hvad er det for noget fis at skrive?
Det kan være at de mener at det er mest økonomisk at benytte TDCs
bitstream-løsning. Derudover er det sådan de fleste af Tele2s produkter
i Danmark kører. I flæng kan nævnes almindelig telefoni samt
mobiltelefoni, der begge er delvist gensalg og delvist value add med
egen infrastruktur.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Immanuel doesn't pun, he Kant.