One down, one to go!
Fra : Mette Svangren

Dato : 15-07-02 20:05

Yes, så lykkedes det endelig! Som jeg kort nævnte i en anden tråd, er Mormis
blevet steriliseret i dag. Efter vores mildest talt mislykkede
indfangningsforsøg fik vi en stående aftale med dyrlægen om blot at komme
med hende, når det lykkedes.
Så langt, så godt. Så skulle hun jo altså fanges, og vi måtte indse, at der
skulle en fælde til. Dyrlægen havde desværre ikke nogen Jeg mailede KV, men
næh...hende der svarede, anede ikke noget om nogen fælder, men kunne vi mon
ikke låne hos Vejle Dyreklinik? -Der er vores faste dyrlæge...-der jo altså
ikke havde nogen!

Det endte med, at min kæreste ringede direkte til Århusafdelingen. Og jo da,
han havde skam en fælde, og jo, han dækkede hele Østjylland, og ja, det var
meget typisk, at de ikke anede noget om dette på hovedkontoret i København.
Så jeg skal altså lige have mailet dem igen, og fortalt dem, at de skam
låner fælder ud *G*.
Den flinke mand leverede fælden til min kærestes arbejdsplads og gav en
grundig instruktion (og vist også en generel kattesludder , og vi kunne
bare låne den så længe vi ville. Skulle han bruge den, havde han jo vores
tlf.nr.

Vi besluttede os for at prøve søndag aften, så hun kunne komme til dyrlæge
mandag. Jeg var noget skeptisk og forestillede mig at vi skulle gå og lukke
alle landsbyens katte ud, før (og hvis) vi fik den rigtige.
Men efter en lille time var der bid. Og sørme om ikke det var den rigtige
kat! Jeg var bare så glad og lettet over, at det var gået så forholdsvis
smertefrit.

Vel ankommet til dyrlægen lykkedes det hende naturligvis at smutte ud i
rummet med bure, men med et tæppe blev hun indfanget, og sygeplejersken
måtte konstatere, at min kæreste skam mente det, når han sagde at hun var
vild!

For at gøre en lang historie kort (ok, kortere *S*), gik det hele
planmæssigt. Som jeg også stærkt forventede, var hun gravid igen, men det
fjerner de "bare" (lyder måske lidt hårdt, men der er jo ikke andet at gøre,
og jeg synes ikke, jeg pt har overskud til flere killinger). Hun blev syet
med selvopløselig tråd, så hun slipper for at skulle indfanges igen
(KV-manden sagde nu også, at samme kat ikke går i fælden igen!).

Og vi fik en tid til tirsdag i næste uge til Stribemis. Hun er heldigvis
rimelig håndtam, så der bliver ingen problemer. Så nu er der snart en ende
på historien (og vi slipper for amourøse hankatte under
soveværelsesvinduet).

MVH en lettet Mette (og de to terrorister Kina og Rosinen, der lige nu tager
et tiltrængt hvil i klatretræet, mens Ludvig og Alladin er ude og ordne
voksne sager)

Fra : marianne hellemose

Dato : 15-07-02 21:47

Hej Mette
Åhh det var godt, både at I fik fat i hende og at det
er godt overstået, ja det kan være en trist tanke at
killingerne bliver aborteret, men det er endnu mere
trist at tænke på det liv de ville have haft som "vildkatte"
så jeg synes at det er godt.

Jeg sørger for at der kommer penge til stribemis' tur.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Kate

Dato : 16-07-02 18:27

"Mette Svangren" <svangut@hotmail.com> wrote in

> Yes, så lykkedes det endelig!

Uh, det er godt at hun nu ikke skal rende rundt og levere det ene kuld
efter det andet. Godt gået, Mette. Selvfølgelig er en abort ikke
lykken, men helt sikkert bedre end end det triste liv eventuelle
killinger kunne imødese.

Kate