Ori/siam killinger - hvem kender til dem??
Fra : Marie-Louise

Dato : 14-07-02 21:40

Hej med jer!

Jeg er ny bruger, og også temmelig ny katteejer. Jeg har købt to
killinger for ca. 2 måneder siden, en sortspottet orientalerhun og en
bruntabbymasket siameserhan.

Er der nogen der kender til teenagetøsekatte? Min hunkat er ganske
ulidelig. Hun er ikke i løbetid endnu, men hun er en lille finke som
gør alt hvad hun ikke må, og sådan har hun været fra starten. Min
hankat er en vidunderlig blid og kærlig dreng, ingen problemer med
ham. Men hun kan holde mig vågen i hele nætter med miaven og "karten"
rundt. Går det over tror I?? Eller er hendes temperament bare ikke så
godt? Hun er også ekstremt jaloux, bliver rasende når jeg sidder med
ham. Når jeg nu siger rasende så er det orientalerrasende, d.v.s. hun
kunne ikke drømme om at bide eller kradse, men hun brokker sig helt
vildt. Man får en fornemmelse af at eder og forbandelser på kattesprog
flyver om ørerne! Tror I hun bliver bedre? Jeg har faktisk købt en
hun fordi jeg gerne vil have killinger en dag, men ind imellem ønsker
jeg at jeg havde to blide kærlige hankatte istedet.....

Marie-Louise

Fra : marianne hellemose

Dato : 15-07-02 21:33

Hej Marie Louise
På mig lyder det som om du har et par "ganske almindelige" killinger,
generelt er hunkatte nok lidt
mere "utidige" end hanner, jeg tror såmænd ikke at
hendes temperament er dårligt (med forbehold, jeg
kender hende jo ikke) men teenagere kan være en pestilens både hos to og
firbenede. Siam og OKH
er jo kendt som mere "krævende" katte, og når de så
samtidig er i "lømmelalderen" tjaa.........så kan de
være trættende.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 17-07-02 14:59

"Marie-Louise" <mlb@atp-ejendomme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hun fordi jeg gerne vil have killinger en dag, men ind imellem ønsker
> jeg at jeg havde to blide kærlige hankatte istedet.....

Hej Marie Louise

Hvor gammel er den lille dame nu? 5 måneder ca? for siam/orientalerne kommer
som bekendt meget tidligt i løbetid, så det KAN altså godt være det der er
på vej.

Nu har jeg ikke pt nogen siam/orientaler HUN men en han på lidt over 1 år og
hvis nogen er jaloux, så er det ham *G* Hvis vi ikke lige kan finde ham skal
vi bare begynde at snakke med en af de andre, så kommer Jack farende og
BROKKER sig højt og inderligt"

Nå. Alt det her er en langtrukken måde at sige at jeg tror dine katte er
helt som de skal være, de er bare forskellige, og jo hunkattene er nok
generelt mere bitchede end hannerne. Nu har vi "kun" en aby hun meeen....
*kigger sig om efter nervepillerne*

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-07-02 18:10

In article <c5fcd3d6.0207141240.74416bdf@posting.google.com>,
Marie-Louise <mlb@atp-ejendomme.dk> wrote:

> [...]

> kunne ikke drømme om at bide eller kradse, men hun brokker sig helt
> vildt. Man får en fornemmelse af at eder og forbandelser på kattesprog

*Fnis* når du stiller det sådan op, lyder det ganske skrækkeligt
Og jeg må jo indrømme, at jeg kender alle beskrivelserne... Jeg er den
lykelige - og jeg mener lykkelige - ejer (?) af to siameserdamer.
Og de har også de tendenser du beskriver. Og ja, af og til er det
anstrengende at Donna orker at råbe nonstop i 2 timer for at jeg skal
stå op kl. kvalme om morgenen. At hun stadig _skal_ afprøve nogen af de
ting hun ikke må (ikke dem alle mere, meen... og hun er jo også på vej
mod de 6 år) Og at Ditte konsekvent møver sig foran, når Donna bliver
kælet (osse mig! mig først!). At man til tider får et vaskeægte møgfald
på kattesprog tager vi nu mest fra den humoristiske side.
Men! Jeg ville ikke undvære dem for guld, for de har så mange
vidunderlige sider af deres væsen, at jeg ikke er i tvivl om, at når vi
engang køber kat igen bliver det samme race. Vi er kommet til at elske
deres snakkesalighed. Deres påtrængenhed. Deres trofasthed.
De stjæler simpelthen éns hjerte...

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Marie-Louise

Dato : 18-07-02 11:46

Det er rart at høre at det ikke kun er min tøs der ter sig Hun
hedder Astarte og er ellers en meget smuk lille orientaler. Hendes
bror, Horus, er en tabby siam lige som din Ditte (han ligner hende
meget). Opdrætteren var ikke helt sikker på om han var Sia n eller b,
men jeg tror han er chokoladetabby. Når jeg siger tror, så er det
fordi jeg ikke har fået stamtavlerne endnu. Jeg ved alt for godt at
man ikke skal købe katte uden at få stamtavlerne med, men opdrætteren
havde lige været på ferie, og nu er der en masse andet i vejen... Jeg
har betalt fuld pris for killingerne, og opdrætteren er registreret
hos både SOK og Racekatten, så jeg krydser stadig fingre for at jeg
får mine stamtavler snart... I kan se billeder af lækkermisserne på

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/

Jeg skal snart have taget nogle nye, de vokser jo de kræ!

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 18-07-02 12:29

Hej Marie-Louise.
Hvor kan jeg se de billeder (jeg kan ikke finde dem)?
Jeg er opdrætter af siamesere og kan kun tilslutte mig de andre. Siamesere
er meget specielle især hunkattene. Som regel falder de dog lidt ned med
alderen, men ikke altid. Min "Beasty" på godt 6 år har den vane at hun skal
fare afsted med ca. 180 km/t. ned af trappen, henover sofaryggen og nærmest
flyve videre over de andre møbler hver aften når vi spiser samtidig med at
hun kommer med nogle dybe brummelyde af indestængt energi. Hun har også en
helt ekstrem muskuløs krop som er blevet rost de få gange hun har været på
udstilling.
Angående farver, så kan det være meget svært at se foskel på brun og
chokoladetabbyer. Jeg har selv en killing jeg er i tvivl om, hende kan du se
i mit album på NG´s hjemmeside.
Hilsen Vibeke

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-07-02 12:50

In article <3d36a6c2$0$245$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, V.Lerche &
S.Andersen <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej Marie-Louise.
> Hvor kan jeg se de billeder (jeg kan ikke finde dem)?

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=178&l
imit_start=0&limit_user=15

Her vil jeg mene håber linket virker, for jeg kan se det
"knækker"...
Og de er meget meget søde, tak for kigget...

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 18-07-02 13:41

Hej Ann
Tak for hjælpen, jeg kunne bare ikke finde Marie-Louises album da jeg først
kiggede. Men nu virkede det.

Hej Marie-Louise
Dejlige katte, begge to, hvor har du købt dem?
Hilsen Vibeke

Fra : Marie-Louise

Dato : 18-07-02 21:16

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<3d36b793$0$684$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> [...]
> kiggede. Men nu virkede det.
>
> Hej Marie-Louise
> Dejlige katte, begge to, hvor har du købt dem?

Hej Vibeke!

Ja, de er dejlige! Jeg har købt dem hos Lissen Birkelund i Søndersø.
Deres far er Mount Maria King (han bliver annonceret i
racekattebladene som avlshan). Som sagt har jeg ikke deres stamtavler
endnu så jeg er ikke helt sikker på hvem der er mødre til dem (de er
halvsøskende). Jeg har aldrig haft racekatte før, men har været
forelsket i siamesere i mange år så nu skulle det være! Og når jeg
alligevel skulle have to, kunne jeg lige så godt tage en orientaler!
Jeg kan godt kende det med at fare rundt som en vanvittig med dybe
brummelyde! Det gør hun også. Han er mere fredelig. Måske også lidt
for fredelig... Han er ved at være lidt "vommet" synes jeg, verdens
første fede siameserkat - men han er så god så god Kender du
opdrætteren?

Hilsen
Marie-Louise

Fra : Marie-Louise

Dato : 18-07-02 21:32

> [...]
> kiggede. Men nu virkede det.
>
> Hej Marie-Louise
> Dejlige katte, begge to, hvor har du købt dem?

Hej Vibeke!

Er det jer der har Battlefields? (jeg kan næsten se det på din
e-mail). I har en rigtig flot hjemmeside som jeg har været inde på et
utal af gange, nettet er nemlig et godt sted at søge oplysninger.
Skønne katte I har!! Når jeg engang får mere plads er jeg simpelthen
nødt til at eje en sort og/eller en havana orientaler!! Smukkere katte
skal man lede længe efter! Horus' ene kuldbror var faktisk sort og jeg
vaklede meget da jeg skulle vælge orientaler... Men jeg valgte en hun
(sortspottet) da jeg måske gerne ville have killinger selv engang.

Smukke katte!!!

Hilsen
Marie-Louise

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 18-07-02 23:07

"Marie-Louise" <mlb@atp-ejendomme.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> [...]
> vaklede meget da jeg skulle vælge orientaler... Men jeg valgte en hun
> (sortspottet) da jeg måske gerne ville have killinger selv engang.

Hej Marie Louise.

He he, nej verdens første fede siam (ok orientaler da) har vi *G* Og så er
han ovenikøbet en ebony. Og jo de er flotte, både dem og havanaerne. Hvis du
har lyst kan du se lille fedeberg *G* (Jack) og vores andre katte på
http://cutiecats.dk og følge med i beretningen (fra i morgen) når vi får
vores lille nye siamissekat Basil.

Hilsen
Lisbeth

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 19-07-02 11:06

Hej Marie-Louise
Ja, det er os der har Battlefield´s, det lidt specielle navn skyldes at vi
på det tidspunkt havde 4 hunde og 8 katte+ nogle høns så vi følte lidt at
vores hus og have lignede en slagmark (Battlefield).
Marie-Louise, kan du ikke sende mig din private e-mail adresse?
Jeg har nogle oplysninger som ikke behøver komme ud på nettet.
Hilsen Vibeke
mail: battlefield@mail1.stofanet.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 18-07-02 18:31

> [...]
>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/
>
> Jeg skal snart have taget nogle nye, de vokser jo de kræ!

Hvor er de skønne Horus er bare så smuk. Ja også den lille donna *G* og
man kan godt se det med hendes ego *G*

En anden ting er at dine billeder er ENORME, det er lidt en skam at man skal
scrolle for at se hele billedet selv med en høj skærmopløsning. Har du evt.
mulighed for at gøre noget ved det? Det vil også betyde at billederne er
længe om at komme frem på en langsom forbindelse (ikke at jeg har det
problem men alligevel, bare et godt råd )

Hilsen
Lisbeth
- der glæder sig til i morgen og til Basil

Fra : Marie-Louise

Dato : 19-07-02 11:03

"

> [...]
>
> Hilsen
> Lisbeth
> - der glæder sig til i morgen og til Basil

Hej Lisbeth!

Det kan jeg godt se, det er ikke så smart. Jeg har rettet Horus'
billeder nu, og går igang med Astartes. Tak for tippet, jeg har ikke
selv prøvet det af...

Jeg glæder mig til at se billederne af Basil!

Hilsen
Marie-Louise