Hvad er CMTS?
Fra : Kasper Guldmann \(re~

Dato : 15-07-02 17:34

Min ISP (Arrowhead) siger at min comp er beskyttet af NAT udefra og af
CMTS indefra.
NAT ved jeg hvad er, men er der nogen der kan forklare mig / komme med
et link der forklarer hvad CMTS er, så ville jeg blive meget glad.

--
Kasper Guldmann
ZZXZZXZZXZZXZZXZZXZZXZZXZZX

Fra : Kent Nielsen

Dato : 15-07-02 20:00

"Kasper Guldmann (remove "2" in e-mail)" <kasper@jelling2net.dk> skrev i en
meddelelse news:agutik$8d2$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> NAT ved jeg hvad er, men er der nogen der kan forklare mig / komme med
> et link der forklarer hvad CMTS er, så ville jeg blive meget glad.
-SNIP-

CMTS er den router dims kabel-tv internet benytter som head-end. (Man kan
vist drage en parralel til DSLAM ved ADSL )
Se evt:
< http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/cable/cab_rout/cmtsfg/ >

Kent Nielsen

Fra : Kasper Guldmann \(re~

Dato : 16-07-02 02:06

Kent Nielsen wrote:

> CMTS er den router dims kabel-tv internet benytter som head-end. (Man
> kan vist drage en parralel til DSLAM ved ADSL )
> [...]

Det er godtnok svært stof... Er der en der kan forklare hovedformålet i
et lidt lettere sprog?

--