Proftpd
Fra : Søren W Nielsen

Dato : 15-07-02 13:59

Hej
Jeg har lidt problemeer med ProFtp.
Hver gang jeg logger på kommer jeg til /Home~/, hvotr jeg gerne vil til
/home/~/public_html/.
Endvidere har jeg ful adgang til hele harddisken, hvilket heller ikke er
meningen KUN /home/~/public_html/.

Det sjove er at jeg tidligere har haft en til at virke; men min
"reserve" conf. fil forsvandt.

Forslag modtages gerne til ændringer af conf.

Hilsen Søren

Min Conf ser således ud :

ServerName "powered by SuSE Linux"
ServerType standalone
ServerAdmin mailadmin@localhost
#
# uncomment, if you want to hide the servers name:
#
#ServerIdent on "FTP Server ready"
DeferWelcome off
DefaultServer on

# Enable PAM for authentication...
#
AuthPAM on

# This directive allows you to specify the PAM service name used
# in authentication (default is "proftpd" on SuSE Linux).
# You have to setup the service in the /etc/pam.d/<other_name>.
#
AuthPAMConfig proftpd

# Port 21 is the standard FTP port.
Port 21

# Umask 022 is a good standard umask to prevent new dirs
# and files from being group and world writable.
Umask 022

# Set the user and group that the server normally runs at.
User nobody

Group nogroup

# Normally, we want files to be overwriteable.
<Directory /*>
AllowOverwrite on
HiddenStor on
#HideNoAccess on
</Directory>

DefaultRoot ~/public_html nogroup, nobody

DenyFilter "%"

MaxInstances 30

IdentLookups off

ScoreboardPath /var/run/proftpd

TransferLog /var/log/xferlog

DefaultRoot ~/public_html

# Users needs a valid shell
RequireValidShell yes

Fra : Brian Poulsen

Dato : 15-07-02 14:19

Søren W Nielsen wrote:

> DefaultRoot ~/public_html

Den linie burde gøre jobbet.

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 15-07-02 18:12

On Mon, 15 Jul 2002 14:58:37 +0200, Søren W Nielsen wrote:

> [...]
> meningen KUN /home/~/public_html/.

> DefaultRoot ~/public_html nogroup, nobody

Det er kun brugere, som er medlem af nogroup det gælder for. du kan også
lave det omvendt med ! så !admin ikke bliver changerooted.

hilsen Esben