TDC ADSL og router-ballade
Fra : Henrik Daae

Dato : 15-07-02 12:43

Hejsa,

Jeg har lige bestilt opgradering af min netXpress 256/128 til en 1024/256.

Jeg hørte dog her i weekenden fra den gode Mikael Brixen at SpeedStrean 2601
og 1 mbit ikke spillede max. Det kunne jeg så læse en del om i denne gruppe

Jeg har lige snakket med TDC salg og er blevet tilbudt en Syslink router til
24,-/måned mod de 14,- jeg betaler nu. Det er en 4 ports switch, som kan
klare 1 mbit trafik med host mapping. Den koster så 245,- i oprettelse, men
det er vist også det eneste minus.

Jeg får den leveret om 10 dage, I får en melding på om den kan levere varen.

Den fåes også i en Wireless Lan udgave ... den var dog noget dyrere, 64,- i
måneden - kan ikke huske oprettelsen.

--
Mvh. Henrik

Fjern 'ingenreklamer' fra min mailadresse.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-07-02 12:47

"Henrik Daae" <henrik@INGENREKLAMERdaae.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige snakket med TDC salg og er blevet tilbudt en Syslink
router

Mindre rettelse: Det er en LinkSys router der udlejes

Fra : Henrik Daae

Dato : 15-07-02 13:25

> Mindre rettelse: Det er en LinkSys router der udlejes

Er du sikker? Christel fra salg sagde SysLink flere gange?

Det selvfølgelig være salgsafdelingen der har fået noget galt i halsen ....
de var også kun "næsten helt sikre" på at den kunne klare 1 mbit

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-07-02 13:34

> Er du sikker?

Trust me

Fra : Henrik Daae

Dato : 15-07-02 14:19

> Trust me

Ved du hvilken model det er? Det kunne de ikke oplyse i telefonen... sidder
og bladrer på www.linksys.com og er nysgerrig

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-07-02 14:37

http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=23&prid=20

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-02 14:44

>Ved du hvilken model det er? Det kunne de ikke oplyse i telefonen... sidder
>og bladrer på www.linksys.com og er nysgerrig

Mener det er en Linksys BEFRSR41, og den kører uden problemmer 1 Mbits
(bruger den selv på 2 Mbits.).

J. Trolle

Fra : Henrik Daae

Dato : 15-07-02 14:47

<J. Trolle.> skrev i en meddelelse
> Mener det er en Linksys BEFRSR41, og den kører uden problemmer 1 Mbits
> (bruger den selv på 2 Mbits.).

Fedt

Den burde de anbefale til alt over 512/128

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-07-02 18:20

On Mon, 15 Jul 2002 15:46:32 +0200, "Henrik Daae"
<henrik@INGENREKLAMERdaae.dk> wrote:

>Den burde de anbefale til alt over 512/128

De burde sige, du har en SS2601 (eller hvad det nu er den heder), og
vil gerne opgradere hastigheden til 1Mb (eller 2 Mb hvis det er hvad
kunden ønsker) du kan linien godt klare, men du kan ikke bruge din
SS2601, men skal også have opgraderet routeren til en Linksys, og den
koster xx,yy mere end din nuværende router.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-07-02 18:30

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> SS2601, men skal også have opgraderet routeren til en Linksys, og den
> koster xx,yy mere end din nuværende router.

Det gør man svjv også nu

Fra : Henrik Daae

Dato : 15-07-02 19:18

> "Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det gør man svjv også nu

Okay, det gjorde man ikke i fredags. Men det er nok pelitesser ...
hovedsagen er, at min linie (forhåbentlig snart) bliver opgraderet.

Fra : Jan

Dato : 15-07-02 20:00

--

"Everything You Know Is Wrong !"

http://internet.opasia.dk/netexpress/artikel.php?id=38689&dogtag=opasia_bred
baand

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 16-07-02 09:22

> "Henrik Daae" <henrik@INGENREKLAMERdaae.dk> skrev i en meddelelse
> router
>
> Mindre rettelse: Det er en LinkSys router der udlejes

Jeg kan ikke se nogen steder på Opasia - ej heller på Selvbetjening - at
eksisterende kunder med SS2601 og 1Mbit eller derover kan få byttet deres
router - ved du om det er muligt?
På selvbetjening står der stadig at jeg kun kan opgradere til Cisco
Routeren...

Mvh
Jesper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-07-02 12:30

"Jesper Thomsen" <x9jep@thomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> eksisterende kunder med SS2601 og 1Mbit eller derover kan få byttet

Det skulle det være, ring til Salg. Der er dog et konverteringsgebyr

> På selvbetjening står der stadig at jeg kun kan opgradere til Cisco
> Routeren...

Det skulle kommer

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 16-07-02 18:17

Hej
Jeg har i lang tid haft samme bøvl med en 1024 linie, så jeg tog chancen og
ringede derind.
Den er ok, skulle få en LinkSys imorgen, hvis han holder hvad han lovede,
men det er meget nyt, så
derfor kan det nok ikke ses på TDC siden endnu.
Håber det virker med en anden router, har haft en elendig linie
længeeeeeee, som jeg har betalt fuld pris for !

Man kan næsten ikke vente til at se noget andet udstyr få check på en 1024
linie !!
Mvh
Tommy