Problemer med recordset mod SQL-server 7.0
Fra : Børge Holse

Dato : 14-02-01 12:45

Hejsa, jeg har nogle problemer med et recordset, der taber data.

Jeg har hentet en nyhed fra databasen.

Hvis jeg gør sådan.. Kommer der ingen fejl
strOverskrift = rsNews("Overskrift")
strKategori = rsNews("Kategori")
strNyhed = rsNews("Nyhed")
dtoOpdato = rsNews("OpDato")
strKilde = rsNews("Kilde")

men hvis jeg bytter om på de nederste linier kommer der en "errors occurred"
strOverskrift = rsNews("Overskrift")
strKategori = rsNews("Kategori")
strNyhed = rsNews("Nyhed")
strKilde = rsNews("Kilde")
dtoOpdato = rsNews("OpDato")

Hvordan kan det være. Det er lige som om, at når man læser i Kilde, tømmer
den recordsettet.

Hilsen Børge Holse Pedersen

Fra : Hendrik Hansen

Dato : 14-02-01 18:51

"Børge Holse" <bhp@nve.dk> wrote in message
> Hvordan kan det være. Det er lige som om, at når man læser i Kilde, tømmer
> den recordsettet.

Det er med 99% sikkerhed ikke i SQL Serveren at fejlen ligger, men derimod i
ADO. Hvilken version af ADO bruger du? Er der nogle af felterne der er
"store" datatyper, f.eks. text? Hvis det sidste er tilfældet, så kan du i
nogle versioner af ADO ikke have flere end ét felt af "store" datatyper, og
feltet skal explicit selectes til sidst recordset'et.

Mvh. Hendrik

Fra : Børge Holse

Dato : 19-02-01 09:16

> [...]
og
> feltet skal explicit selectes til sidst recordset'et.

Det er nok det. Jeg mener det er 2.0 eller 2.1. Der ligger på den server. Og
der er 2 felter med 50 og et ntext felt. Så det er nok der den går galt, jeg
prøver at installere 2.6.

Tak for hjælpen so far.

MVH

Børge