heste-kineseologi
Fra : taina

Dato : 14-07-02 23:06

Hej NG

Det er en stor dag i dag! Jeg har netop ringet til en heste-kineseolog for
at få ham til at komme og kigge på min hest. Beslutningen blev taget i går,
hvor jeg startede med at vaske hele hesten for knopper. Derefter smurte jeg
med muk-salve. Så masserede jeg hende på ryggen - som hun har ondt i - og
gav hende smertestillende medicin. Og så tænkte jeg, at det er fandme løgn
det her.

Et halvt år har jeg været hesteejer, og jeg har sammenlagt fået to måneders
ridning ud af det. Resten af tiden har jeg enten været bekymret over hævede
ben eller halthed eller forkølelse eller ventet på at sår i sadellejet
skulle hele - hvorefter der selvfølgelig er kommet nogle nye i mellemtiden.
Og selv om jeg er glad for hesten, der ellers virker glad og tilfreds og
struttende af selvtillid - er nummer to i flokken - så er det altså lige som
om, at der mangler noget.

Så nu skal jeg altså have hittet ud af, hvad det er som hesten mangler. For
der må da være et eller andet i vejen med systemet, siden hun ikke kan
bekæmpe alle de der småting, der bare kommer til at fylde så meget.
(Dyrlægen mener at ryggen skyldes et spark, som er hævet indad - altså også
noget der startede som en rimeligt banal ting)

Jeg glæder mig heelt vildt meget til at finde ud af, hvad der kan være galt,
så jeg kan gøre noget ved det.

Er der nogen af jer, der har erfaringer med hestekineseologer?

Stor hilsen fra tina

Fra : Line Chr. Prestkværn

Dato : 14-07-02 23:41

"taina" <tante-t@get2net.dk> skrev i melding
> Hej NG
>
> Det er en stor dag i dag! Jeg har netop ringet til en heste-kineseolog for
> at få ham til at komme og kigge på min hest.

Hmmmm. Interessant!
La oss vite hvorledes det går!

Line.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 19-07-02 11:58

taina wrote:
> Jeg glæder mig heelt vildt meget til at finde ud af, hvad der kan være galt,
> så jeg kan gøre noget ved det.

Tjaah. Nogen gange er der desværre ikke nogen simpel og entydig
forklaring :/

-dennis

Fra : taina

Dato : 19-07-02 12:25

"Dennis Thrysøe" <dt@netnord.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaah. Nogen gange er der desværre ikke nogen simpel og entydig
> forklaring :/
>
> -dennis

Nej, men jeg håber - er ved at blive bims i bøtten over spekulationer!
- tina

Fra : taina

Dato : 21-07-02 23:36

Hej NG

Nå, så er det famøse besøg overstået. Og der var flere forklaringer på alle
de underlige sygdomme. Den første: Hun mangler ALT inden for vitaminer og
mineraler.
Den anden er lidt mere speciel. Hun har en gammel skade i det ene bagben, og
kineseologen mener, at der har siddet en infektion indkapslet, som nu sidder
i hele kroppen og springer ud som knopper, muk og andet godt.
Og faktisk har benet nogle gange været en lille smule varmt eller en lille
smule hævet - bare skide svært at bedømme, når benet i forvejen er 1½ gang
større end det andet pga. arvæv. Og når dyrlægen oven i købet har kigget på
det og sagt, at der ikke var noget i vejen...
I hvert fald kineseologen en laaang liste over homøopatisk medicin og
blomstermedicin, som hun skal have.

Derudover er hesten deprimeret, føler sig svigtet og kan ikke lide den
stald, hun står i. Det kan jeg sådan set heller ikke, men regnede med, at
hun kunne - suk! Nåja, og så er hun stresset, fordi jeg slæber en masse
stress med ud til hende, som hun har forsøgt at opbevare for mig.

Endelig mente hun heller ikke, at jeg heeelt håndterer hende på den måde,
hun gerne vil håndteres på - og jeg er bange for, at det var mildt udtrykt!
(Men hun kunne vist godt lide mig). Bagefter gik jeg stortudende hjem med
tanker, der nok minder mest om "hun bliver solgt, det kan kun gå for
langsomt, og så skal jeg ALDRIG i nærheden af heste igen."

Nu har jeg brugt en hel weekend på at gumle på sagen og har endnu ikke helt
hittet ud af, hvad jeg skal. Salgstankerne er dog ikke helt så akutte mere -
jeg skal lige have ringet til ham gutten og stille de rigtigt mange
spørgsmål, som jeg selvfølgelig ikke fik stillet, da han var der.

ØV-hilsener fra tina

Fra : Nina Svanholm

Dato : 22-07-02 06:48

Hej

Det lyder ikke rart. Men omvendt kan det jo ikke skade at arbejde med de
ting du fik af vide...
Fik du ikke noget afvide om _hvordan_ din hest så gerne vil håndteres?-det
kunne jo give dig noget mere konkret at arbejde med.......
Håber at høre fra dig igen!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : taina

Dato : 22-07-02 18:24

"Nina Svanholm" <hammer@telefona.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Fik du ikke noget afvide om _hvordan_ din hest så gerne vil håndteres?-det
> kunne jo give dig noget mere konkret at arbejde med.......

Det var lige præcis en af de ting, jeg ikke fik spurgt om...