2 PC'ere til én skærm
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-07-02 22:52

Er det muligt at bruge 2 PC'ere til én skærm, og i så fald hvordan/hvad
kræves ?
Min ide var at bruge en maskine til spil (maskinen larmer meget) og en anden
langsom (meget støjsvag) til Internet/email/news.
Kan man købe en switch til at omskifte signalet til skærmen fra de 2 PC'ere
?

Mvh
Per

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-07-02 23:44

Per Beer Hansen skrev:

> Kan man købe en switch til at omskifte signalet til skærmen fra
> de 2 PC'ere ?

Ork, ja - det kan man sagtens få! Du kan prøve at søge på "VGA switch"
på nettet. Og så skal du selvfølgelig passe på ikke at købe en switch
til én pc med flere skærme, for det er vist det mest normale.

--
Mvh. Peter
"So now welcome our keynote speaker, Professor Melvin Fenwick - the man

Fra : Devast8or

Dato : 15-07-02 00:09

Jeg har spurgt efter det samme tidligere. Der fik jeg af vide at de hedder
KVM switche. Jeg fandt dem vist også på edbpriser.dk. Jeg købte dog aldrig
en, for jeg er ikke sikker på om jeg har brug for den endnu (har stadig kun
en maskine :)

Det kan vist også gøres med et program der hedder VNC, og jeg fik vist også
et par andre forslag til det. Du kan se hele tråden på google her
<http://makeashorterlink.com/?G1E324341>
HTH

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : rasmus carlsen

Dato : 15-07-02 00:22

-eller køb et ekstra skærmkabel og byt stikket ud bag i skærmen, når du vil
skifte computer ...
Det er nok den billigste løsning!

Fra : Devast8or

Dato : 15-07-02 00:32

Ikke den billigste hvis du kan bruge et gratis program :)

Besides, det ville ret besværgligt, i det mindste for mig. Min puter står på
gulvet, og den anden (den jegikke har) vil på ingen måde kunne stå ved
siden. Og jeg sidder i kørestol så det er ikke supernemt at komme til at
rode stikkene bagpå sådan som mine ting står.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-07-02 00:36

Devast8or skrev:

> Ikke den billigste hvis du kan bruge et gratis program :)

Man skal jo stadig have noget hardware. Softwaren trækker jo ikke selv
skærmkablet ud af computeren og sætter det i den anden maskine.

--
Mvh. Peter
"Television - teacher, mother, secret lover!"

Fra : Devast8or

Dato : 15-07-02 00:54

Det skal det da heller ikke. Men det kræver til gengæld at de to maskiner
sidder i netværk, det har jeg slet ikke tænkt (det kommer automatisk for mig
da jeg ville bruge den extra maskine til at lege med noget netværk).
Beklager at jeg glemte at skrive det.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-07-02 00:35

rasmus carlsen skrev:

> -eller køb et ekstra skærmkabel og byt stikket ud bag i skærmen,
> når du vil skifte computer ... Det er nok den billigste løsning!

Men også besværlig og ikke noget, man skal lege med, mens computeren er
tændt.

Jeg tror ikke, en simpel VGA-switch er så dyr endda - en hundredlas
eller to måske. KVM-løsningen, som Devast8or nævner, er noget dyrere,
fordi der også er mus- og tastatur-gennemførsel med.

--
Mvh. Peter
"Now son, you don't want to drink beer. That's for daddies and kids with

Fra : Devast8or

Dato : 15-07-02 00:40

Jeg visdste faktisk ikke at der fandtes switches kun til skærmen, men du har
ret i at det jeg hele tiden har snakket om er at sætte både skærm, tastatur
og mus til de to maskiner. Men jeg synes da ikke var superdyrt, mener at jeg
så noget til ~400 kr. hos Zitech. Kan dog ikke finde den nu, og det
billigste jeg kan se på edbpriser.dk er 590.

Devast8or

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-07-02 01:00

Devast8or skrev:

> Jeg visdste faktisk ikke at der fandtes switches kun til skærmen,

Jo, det gør der. Jeg er endda lige ved at tro, at jeg har set en sådan
(grim) switch i Bilka engang.

> men du har ret i at det jeg hele tiden har snakket om er at sætte
> både skærm, tastatur og mus til de to maskiner.

Hvilket også er optimalt, hvis det er af pladshensyn, man vælger
løsningen.

> Men jeg synes da ikke var superdyrt, mener at jeg så
> noget til ~400 kr. hos Zitech.

Okay, jeg troede, de var noget dyrere. Jeg kunne godt leve med 400.

--
Mvh. Peter
"Oh Lisa, you and your stories. Bart is a vampire. Beer kills brain

Fra : Lars

Dato : 15-07-02 08:29

On Mon, 15 Jul 2002 01:39:59 +0200, "Devast8or" <No@no.blowme>
wrote:

> [...]
>så noget til ~400 kr. hos Zitech. Kan dog ikke finde den nu, og det
>billigste jeg kan se på edbpriser.dk er 590.

<http://130.228.36.14/cgi-bin/ZITECHComputer.filereader?304516776+NO/catalogs/1060>
har et par mekaniske bokse til 295,- (989660) og 395,- (969661)
hvis de kun skal bruges til at skifte mellem skærm-signalet er de
to bokse ens.

Vær dog opmærksom på at der med alle bokse vil være en
kvalitetsforringelse på skærmsignalet.

vh
--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Martin S.

Dato : 15-07-02 09:21

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> [...]
> en, for jeg er ikke sikker på om jeg har brug for den endnu (har stadig

VNC er et skod program. Nu spurgte han jo heller ikke lige til et
remote-control program.
Skal man endelig lege med fjernstyring af PC, så er PCanywhere10.x klart
anbefalelsesværdig. Der er der ikke nær så meget delay og klart mere
præcision end med VNC (som dog godt kan bruges i yderste nødstilfælde).

Og når en 1pc - 2 skærme switchboks koster 149,- så er det faktisk så
billigt at man tror det er løgn. Søg i edbpriser.dk.
Ellers kunne du måske overveje en sådan svend til 590,- (her kan du nøjes
med 1 tast, 1 mus og 1 skærm til 2 pc-ere..)
http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?77

Mvh. Martin S.

Fra : Devast8or

Dato : 15-07-02 12:54

Martin S. <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> wrote in message

> VNC er et skod program.

Jeg har aldrig sagt at VNC var godt. Jeg har aldrig prøvet det.

> Nu spurgte han jo heller ikke lige til et
> remote-control program.

Det gjorde jeg heller ikke da jeg startede tidilgere nævnte tråd, men det
betyder ikke at det ikke kan være en god løsning.

> Skal man endelig lege med fjernstyring af PC, så er PCanywhere10.x klart
> anbefalelsesværdig. Der er der ikke nær så meget delay og klart mere
> præcision end med VNC (som dog godt kan bruges i yderste nødstilfælde).

PCanywhere har jeg også hørt om, men heller aldrig prøvet. Men jeg vil da
huske at det er bedre.

> Og når en 1pc - 2 skærme switchboks koster 149,- så er det faktisk så
> billigt at man tror det er løgn. Søg i edbpriser.dk.

Well, som nævnt tidligere så har jeg hele tiden tænkt på boxe der klarede
både tastatur, skærm og mus. Og dem får du vist ikke til 149,-

> Ellers kunne du måske overveje en sådan svend til 590,- (her kan du nøjes
> med 1 tast, 1 mus og 1 skærm til 2 pc-ere..)
> http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?77

Den har jeg også lige fundet.

> Mvh. Martin S.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Martin S.

Dato : 15-07-02 14:28

> [...]
> betyder ikke at det ikke kan være en god løsning.

> PCanywhere har jeg også hørt om, men heller aldrig prøvet. Men jeg vil da

Det er faktisk rigtig godt. Men jeg husker vist noget om at VNC har oppet
sig med de nyere versioner. Men alt andet lige så rykker pcanywhere, også
hvis du vil remote via internet osv.

> Well, som nævnt tidligere så har jeg hele tiden tænkt på boxe der klarede
> både tastatur, skærm og mus. Og dem får du vist ikke til 149,-

> Den har jeg også lige fundet.

Ja. havde desværre ikke lige læst samtlige tråde igennem. My fault.
Fortsat god dag Devast8or :D

Martin S.

Fra : Leony

Dato : 16-07-02 07:24

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse

> Det gjorde jeg heller ikke da jeg startede tidilgere nævnte tråd, men det
> betyder ikke at det ikke kan være en god løsning.

Det mener jeg helt klart det kan være.
Da VNC er gratis kan omkostningerne holdes på et minimum. Hvis du køber en
boks (der følger sikkert ikke kabler med), så er udgiften sikkert ~500 kr.

> PCanywhere har jeg også hørt om, men heller aldrig prøvet. Men jeg vil da
> huske at det er bedre.

PC Anywhere koster 2195,- hos Zitech, det er i hvert fald en del mere end
VNC.
Selv bruger jeg RadMin, det styrer min ene Windows maskine fra den anden,
uden brug af ekstra skærm, tastatur og mus. Lækkert.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-07-02 16:08

In article <agu0nh$l02$1@sunsite.dk>,
> [...]

> Ellers kunne du måske overveje en sådan svend til 590,- (her kan du nøjes
> med 1 tast, 1 mus og 1 skærm til 2 pc-ere..)

Hvad koster PC Anywhere ? VNC eller tightVNC skal holdes i forhold til
prisen. Kan PCAnywhere klienten køre på Mac, Palm og OpenBSD ? Kan
serveren køre på det ? Nå ikke, så er PC Anywhere endnu mere skod.
Ihvertfald til mit brug.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-07-02 16:06

In article <3d31f27e$0$16826$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]

> langsom (meget støjsvag) til Internet/email/news.
> Kan man købe en switch til at omskifte signalet til skærmen fra de 2 PC'ere

Ja. Det kan du.

Men du kan også købe en rigtig skærm. Sony G420 har 2 indgange indbygget.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-07-02 20:24

"Per Beer Hansen" <perbeer@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> langsom (meget støjsvag) til Internet/email/news.
> Kan man købe en switch til at omskifte signalet til skærmen fra de 2

Først vil jeg sige tak for alle svarene.
Det ser jo ud til at det kan lade sig gøre, så må jeg bare gøre op med mig
selv om hvilken løsning jeg evt. skal vælge.

Mvh
Per

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-07-02 22:38

> [...]

> og en anden langsom (meget støjsvag) til Internet/email/news.
> Kan man købe en switch til at omskifte signalet til skærmen fra de

Ja, men har du tjekket om din skærm har to indgange - min har både VGA
og BNC indgange, så kan du sætte den ene PC til den ene indgang og den
anden til den anden. Så er det pænt simpelt - og billigt - at skifte
fra den ene PC til den anden. (Men det kræver så at du har to
tastaturer, og to mus liggende foran skærmen)

Flemming