TDC Priser :-(
Fra : Carsten Howard

Dato : 14-07-02 20:56

Jeg har i forbindelse med at jeg er flyttet været tvunget til at finde en ny
Internet udbyder da jeg tidligere var tilsluttet et store antenneanlæg med
opkobling til Arrow. 512/256 kb for kun 159 kr. pr. mdr.

Nu har jeg TDC 256/128 til en sky høj pris af 464 kr. pr. mdr.
Ikke nok med det så stiger prisen med 15 kr. pr. mdr. så man skal af med 479
kr. pr. mdr. for en 256/128 kb.

Cybercity skal kun have 345 kr. for den samme forbindelse, det er 134 kr.
mindre en TDC.

Så kunne jeg jo bare have valgt Cybercity vil nogen nok sige!
Ja men det tager næste flere mdr. at få sådan en forbindelse oprettede fordi
det er TDC der skal nosse sig samme til at komme ud og sætte et stik op, for
de kan jo ikke få lov til at lave en "Gør det selv" løsning som TDC har hvor
man kan bruge det eksisterende telefon stik.

Er der ikke andre ADSL kunder hos TDC som syntes at det er urimeligt at det
skal være så meget dyre?
Også at de i oven i købet sætter prisen op!

Carsten Howard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-07-02 21:03

"Carsten Howard" <news@chiptech.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg TDC 256/128 til en sky høj pris af 464 kr. pr. mdr.

Er det ikke inklusiv telefonabo?

> Ja men det tager næste flere mdr. at få sådan en forbindelse oprettede

Nej, der er en fast defineret tidsgrænse i den aftale CC har med TDC

> [...]
har hvor
> man kan bruge det eksisterende telefon stik.

Eftersom det der skal laves på centralen ved CC's løsning er ret
komplekst...

> Er der ikke andre ADSL kunder hos TDC som syntes at det er urimeligt
at det
> skal være så meget dyre?

Er de det?

Fra : Carsten Howard

Dato : 14-07-02 21:18

> "Carsten Howard" <news@chiptech.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er det ikke inklusiv telefonabo?

Jov det bliver man jo også nødtil at skifte, vi havet Telia før, det var jo
noget billiger.

Hvis det stod til mig så vil jeg helst melde fastnet tellefonen fra, da jeg
har nok i min mobil.

> Nej, der er en fast defineret tidsgrænse i den aftale CC har med TDC

Jeg fik en gang XDSL i mit firma fra CC, der gik næsten 2 mdr. før
TeleDanmark kom og satte stik op.

> Eftersom det der skal laves på centralen ved CC's løsning er ret
> komplekst...

Komplekst fordi CC ikke har muligheden for at tilbyde samme løsning som TDC.

> at det
>
> Er de det?

Ja, når man tidliger har givet 159 kr. pr. mdr. for en 512/256 Kb så er 479
kr. pr. mdr. for en 256/128 meget dyrt!

Carsten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-07-02 21:25

> Komplekst fordi CC ikke har muligheden for at tilbyde samme løsning
som TDC.

Eftersom CC ikke allerede har et etableret kobberpar til kunden.
CC har mulighed for at tilbyde det samme som TDC, men det kan slet ikke
betale sig for dem.

> Ja, når man tidliger har givet 159 kr. pr. mdr. for en 512/256 Kb så
er 479
> kr. pr. mdr. for en 256/128 meget dyrt!

Det er to vidt forskellige ting. Du sammenligner pærer og bananer

Fra : TBC

Dato : 16-07-02 03:08

> Hvis det stod til mig så vil jeg helst melde fastnet tellefonen fra, da
jeg
> har nok i min mobil.

Det kan også godt med lidt besvær lade sig gøre med Tiscali's og CC's
løsninger. Sådan har jeg det. En Tiscali løsning (derhjemme) og så Telmore
mobil. Intet andet.

> Ja, når man tidliger har givet 159 kr. pr. mdr. for en 512/256 Kb så er
479
> kr. pr. mdr. for en 256/128 meget dyrt!

Beklager, men sådan er det med ADSL. Det ADSL produkt der har den bedste
pris sammelignet med lignenede hastighedskonfigurationer er BoomTown ADSL
512/512 til 475,- kr/md (uden telefonabb)

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 16-07-02 12:38

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
> Eftersom det der skal laves på centralen ved CC's løsning er ret
> komplekst...

Det må du lige forklare nærmere? Hvorfra kommer det (mere) komplekse?

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-07-02 13:05

"Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> skrev i en meddelelse
> Det må du lige forklare nærmere? Hvorfra kommer det (mere) komplekse?

Alene det at der er 2 firmaer involveret.

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-07-02 15:32

> "Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> skrev i en meddelelse
>
> Alene det at der er 2 firmaer involveret.

Rent udførelsesmæssigt er det der bliver lavet på centralen ikke spor
komplekst...

Kent Glerup

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-07-02 15:40

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Rent udførelsesmæssigt er det der bliver lavet på centralen ikke spor
> komplekst...

Nu er der flere faktorer end lige de ting teknikeren laver

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 16-07-02 22:23

Men det var jo slet ikke det du skrev. Du skrv:

> Eftersom det der skal laves på centralen ved CC's løsning er ret
> komplekst...

Og det er efter min mening det rene vås - det er ikke mere komplekt
i CC tilfælde end i et rent TDC tilfælde. Heller ikke selvom der er
to firmaer involveret.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-07-02 22:32

> Og det er efter min mening det rene vås - det er ikke mere komplekt
> i CC tilfælde end i et rent TDC tilfælde. Heller ikke selvom der er
> to firmaer involveret.

Jeg vil stadig mene at koordineringen af det der skal ske på centralen
er mere komplekst (vi snakkede leveringstider og det var det jeg sigtede
efter at mene)

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 17-07-02 12:39

> [...]
> Jeg vil stadig mene at koordineringen af det der skal ske på centralen
> er mere komplekst (vi snakkede leveringstider og det var det jeg sigtede

Der er ikke noget der skal koordineres - alt er prewired fra CC's side, så
når TDC er klar til at sætte kobberet fast i LSA rækken de har fået besked
om, så kommer telefonien tilbage på det andet specificrede par. Det er bare
at flytte et stykke kobber og jeg kan rent faktisk ikke forestille mig at
det kan gøres mere enkelt - ikke engang selvom det er fra kun POTS hos TDC
til ADSL og POTS hos TDC.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-07-02 16:21

> [...]

Alt det der skal ske på centralen...

Ved rå kobber:
Fra en LSA-position til til en bylinie...

Ved delt kobber:
Fra en TDC PSTN til CC DSLAM til en bylinie...

Alt det med koordinering og leveringstider sidder man jo ikke på centralen
og koordinerer!

Noget så inderligt enig!

Kent Glerup

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-07-02 16:34

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Alt det med koordinering og leveringstider sidder man jo ikke på
centralen
> og koordinerer!

Korrekt, det var en forskrivning

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-07-02 16:34

> "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@mail.dk> skrev i en meddelelse
> centralen
>
> Korrekt, det var en forskrivning

Fair snak mester!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-07-02 21:16

Carsten Howard wrote:
> Nu har jeg TDC 256/128 til en sky høj pris af 464 kr. pr. mdr.

Jeg har Pro@ccess 256/256 ADSL hos TDC (eller Zillion), og det koster
kr. 425/måned inkl. router

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-07-02 21:40

On Sun, 14 Jul 2002 22:15:54 +0200, "Søren C. Fischer" <scf@image.dk>
wrote:

>Jeg har Pro@ccess 256/256 ADSL hos TDC (eller Zillion), og det koster
>kr. 425/måned inkl. router

Men det er vist uden det nødvendige telefonabonnement?
Og hvad med momsen er det incl. den?

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-07-02 21:56

Ivar Madsen wrote:

> Men det er vist uden det nødvendige telefonabonnement?
> Og hvad med momsen er det incl. den?

Ja det er inkl. moms, men ekskl. tlf-abb.
Spørgeren nævnte ikke at hans pris var inkl. tlf-abb...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-07-02 22:03

On Sun, 14 Jul 2002 22:55:36 +0200, "Søren C. Fischer" <scf@image.dk>
wrote:

>Ja det er inkl. moms, men ekskl. tlf-abb.
>Spørgeren nævnte ikke at hans pris var inkl. tlf-abb...

Nej, ikke direkte, men prisen der blev nævnt passer kun på BB, og det
er incl. tlf.-ab.

Fra : M.N.

Dato : 14-07-02 21:14

"Carsten Howard" <news@chiptech.dk> wrote in message
> [...]
> opkobling til Arrow. 512/256 kb for kun 159 kr. pr. mdr.
>
> Nu har jeg TDC 256/128 til en sky høj pris af 464 kr. pr. mdr.

KLIP

Du har vist glemt at der er telefon abb. i den pris-

Mogens

Fra : Kent Glerup

Dato : 14-07-02 21:21

> [...]
> Internet udbyder da jeg tidligere var tilsluttet et store antenneanlæg med
> opkobling til Arrow. 512/256 kb for kun 159 kr. pr. mdr.

Det var billigt, hvorfor er du flyttet?

> Nu har jeg TDC 256/128 til en sky høj pris af 464 kr. pr. mdr.
> Ikke nok med det så stiger prisen med 15 kr. pr. mdr. så man skal af med
479
> kr. pr. mdr. for en 256/128 kb.

Hvori der også er inkluderet et telefonabb...
Du skal sammenligne priser der kan sammenlignes!!

> Cybercity skal kun have 345 kr. for den samme forbindelse, det er 134 kr.
> mindre en TDC.

Men uden telefonabb.

> [...]
hvor
> man kan bruge det eksisterende telefon stik.

Der er måske en grund til man ikke kan få det som GDS.
I de fleste hjem hvor der laves en "Rå kobber" forbindelse, bliver den lavet
på en ny linie fra centralen, hvilket næsten altid kræver en teknikker på
addresen.

> Er der ikke andre ADSL kunder hos TDC som syntes at det er urimeligt at
det
> skal være så meget dyre?
> Også at de i oven i købet sætter prisen op!

Cornflakes stiger også en gang imellem (jeg mener det kaldes inflation, hæng
mig ikke op på det).
Du skal huske at en ADSL forbindelse rent teknisk fungere anderledes end en
forbindelse over kabel TV.

MVH
Kent Glerup

Fra : Carsten Howard

Dato : 14-07-02 21:42

> "Carsten Howard" <news@chiptech.dk> skrev i en meddelelse
> ny
>
> Det var billigt, hvorfor er du flyttet?

Jeg kan godt fortælle dig at det gjore meget ondt at skulle flytte, kun på
grund af det, men nu ville jeg altså gerne flytte i et hus med have, i
stedet for en beton lejlighed!

> Hvori der også er inkluderet et telefonabb...
> Du skal sammenligne priser der kan sammenlignes!!

Jeg havet glemt telefonabb
Men telefon er jeg sgu ligeglad med, det er "konen" der pladre i den, hvis
jeg skal have fat i folk så får de en mail!

Kan man ikke få TDC ADSL uden telefon?

> [...]
lavet
> på en ny linie fra centralen, hvilket næsten altid kræver en teknikker på

Jeg bor 59 meter fra Centrallen, den ligger 3 huse fra mig, der bare huld
igennem!

CArsten

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-07-02 16:27

> [...]
>

> Jeg kan godt fortælle dig at det gjore meget ondt at skulle flytte, kun på
> grund af det, men nu ville jeg altså gerne flytte i et hus med have, i

Jeg kender fænomenet. Jeg boede i lejlighed før (med BB ADSL), er nu flyttet
i hus med Dansk Kabel TV som udbyder. 512/256 for 235 i måneden

> Jeg havet glemt telefonabb
> Men telefon er jeg sgu ligeglad med, det er "konen" der pladre i den, hvis
> jeg skal have fat i folk så får de en mail!
>
> Kan man ikke få TDC ADSL uden telefon?

Nope. Det mener jeg ikke.
Men hvis konen alligevel skal have en telefonlinie...

> lavet

> Jeg bor 59 meter fra Centrallen, den ligger 3 huse fra mig, der bare huld
> igennem!

Sikkert!
Selv om kabellængden til din lejlighed sagtens kan være meget længere...
Men det ændrer ikke på at en "rå kobber" forbindelse kræver en teknikker.
Installationen vil altid blive lavet så der kun er et stik med
ADSL-forbindelse i. Ligeledes vil man normalt prøve at bibeholde den
oprindelige telefonforbindelse (pga. forsyningspligten), selv om den ikke
skal bruges. "Rå kobber"-forbindelsen vil derfor normalt blive lavet på en
ny forbindelse = teknikkerbesøg.

MVH
Kent Glerup

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-07-02 21:30

Sun, 14 Jul 2002 21:55:48 +0200, skrev "Carsten Howard"
<news@chiptech.dk>:

>Nu har jeg TDC 256/128 til en sky høj pris af 464 kr. pr. mdr.

Inklusiv telefonabonnement.

>Cybercity skal kun have 345 kr. for den samme forbindelse, det er 134 kr.
>mindre en TDC.

Eksklusiv telefonabonnement.

Så fratrækker man det, så er prisforskellen ikke ret stor, da
tilmed har en favoritaftale.

Hører du så til dem, som mener, at du kan klare dig uden
fastnettelefon, så kan man godt betragte det som en stor
prisforskel.

Fra : Den glade dreng

Dato : 14-07-02 23:44

> Hører du så til dem, som mener, at du kan klare dig uden
> fastnettelefon, så kan man godt betragte det som en stor
> prisforskel.

Er der ikke noget med at man kan få pro access hos teleDK uden at ha tlfabb. hos dem?

mvh

per

Fra : Rune Manscher

Dato : 16-07-02 08:39

"Carsten Howard" <news@chiptech.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
hvor
> man kan bruge det eksisterende telefon stik.

Overraskende nok (i hvert fald for mig) har Telestyrelsen lige 'frikendt'
TDC for sylte installation af andre udbyderes kunder.

*Rune

Fra : Eh-Fniller

Dato : 16-07-02 14:04

Rune Manscher wrote:

> Overraskende nok (i hvert fald for mig) har Telestyrelsen lige 'frikendt'
> TDC for sylte installation af andre udbyderes kunder.
>
> *Rune

For mig overrasker det ikke.
Men nu er min tankegang heller ikke så positiv som den burde være.

*Fniller*