diff'e to directories mod hinanden ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 14-07-02 20:26

Hej!

Hvordan kører man nemmest diff mod 2 directory-strukturer, og får
enten en enkelt diff fil ud af differencer på filerne - eller en diff
fil for hver fil, der er forskellige i hhv. dir 1 og dir 2 ??

Jeg har:

dir_x
+---subdir1
+---subdir2
+--- subsubdir3

dir_y
+---subdir1
+---subdir2
+--- subsubdir3

Alle directories indeholder filer, men jeg vil godt vide hvilke filer,
der er forskellige - samt få forskellene ud i diff-format....

/Brian

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 14-07-02 20:41

Brian Ipsen wrote:

> Hvordan kører man nemmest diff mod 2 directory-strukturer, og får
> enten en enkelt diff fil ud af differencer på filerne - eller en diff
> fil for hver fil, der er forskellige i hhv. dir 1 og dir 2 ??

-r optionen får diff til at kigge på hele træstrukturen.

Hvis du brygger på at lave en patch er standard kommandoen:

diff -Naur old-dir new-dir >patch.fil

Når du så skal patche gør du sådan:

cd old-dir
patch -p1 < patch.fil

MVH
-Claus

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 14-07-02 20:45

On Sun, 14 Jul 2002 21:25:57 +0200, Brian Ipsen wrote:

> Hvordan kører man nemmest diff mod 2 directory-strukturer, og får
> enten en enkelt diff fil ud af differencer på filerne

$ diff -r -u 1/ 2/

?

Mvh.

--
"We don't care about crashing our cars Adam Sjøgren
Pedal to the metal and our heads among the stars" asjo@asjo.org

Fra : Brian Ipsen

Dato : 14-07-02 23:17

On Sun, 14 Jul 2002 21:44:46 +0200, spamtrap@koldfront.dk (Adam
Sjøgren) wrote:

> $ diff -r -u 1/ 2/

Cool - jeg troede der skulle en hel masse scripting til for at gøre
det.... Jeg er positivt overrasket...

Tak for hjælpen!

/Brian