Arizona kalder Fyn
Fra : JØRGEN FASMER

Dato : 14-07-02 15:41

Gabrielle David i Arizona, USA, søger mulige slægtninge i Danmark (på Fyn).

Hendes oldeforældre udvandrede fra Nordvestfyn i 1879.

De var:
Christ/Kristen Christiansen, født 31 mar 1854 i Veflinge, gift 1876 med
Hansigne/Sine/Signe (Christine Marie) Mortensen, født 10 feb 1857 i Særslev.

I brev uden årstal til Christ skriver hans far:
Fra den 1. Juli er min adresse: Aftægts Mand, Christian Madsen, Kronborg
Huset i Haarslev Sogn, Ved Landevejen mellem Hinnevad og Padesø Kirke
pr. Haarslev.

Det ser ud til, at han allerede boede i Kronborg Huset, men at posten skulle
ændres til at udgå fra Haarslev, mens den tidligere udgik fra Aarup.

Kronborg Huset er lokaliseret til at have ligget på adresse: Assens Landevej
38, men er nedrevet i 1920'erne af faderen til den nuværende ejer Kristine
Jørgensen for at bygge nyt.

Mon Christ har haft en ældre bror, som har overtaget faderens gård et sted i
nærheden???

Sine's mor hed Cathrine Mortensen, faderen vistnok Mads.

Af breve fra Cathrine til datteren, sidst i 1913, fremgår det, at hun er en
ældre dame med nedsat hørelse. Faderen er ikke nævnt, så hun er nok enke på
det tidspunkt.

I det sidste brev er tilføjet en hilsen til Tante Sine og Onkel Christ fra
en nevø eller niece, som desværre ikke har skrevet navn under.

Sine skal også have haft en bror Jens, som emigrerede senere end Chris og
Sine.

Har nogen oplysninger, der kan lede frem til evt. nulevende slægtninge, så
svar til mig eller skriv på engelsk til Gabrielle David på:
gdavid@tabletoptelephone.com.

Hilsen
Jørgen Fasmer, Virum.

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 14-07-02 16:07

Prøv at flytte dette indlæg til :"dk.videnskab.genealogi", der er chancerne nok større.
mvh
Jørgen