ASUS Motherboard - PC2700 DDR Ram? / CD-br~
Fra : HMLN

Dato : 14-07-02 15:54

Halløj!

I bestræbelserne på at sammensætte en rigtig god hjemmebygget-PC har jeg
vanskeligheder med at finde ud af, hvilken RAM jeg bør købe i sammenhæng med
et ASUS-brædt. Jeg er ved at løbe sur i mængden af information om OC, der
tilsynelandende har lidt med sagen at gøre?

Jeg overvejer køb af et ASUS - P4B533 m.v. til en P4 NW - formentligt en
Pentium4 Northwood 2.4GHz In-a-Box.

ASUS understøtter PC2100-RAM, men mange indlæg i nyhedsgrupperne taler varmt
om Samsungs PC2700-DDR-Ram.

Vil jeg få problemer ved at købe PC2700-ram frem for PC2100 Ram?

Og nu vi er med valg af grej:

Er der mon nogle af jer der ved om man kan købe en CD-brænder med
burn-proof, der samtidigt kan --- læse -- DVD-skiver?

På forhånd tak for svar

/H

Fra : Leony

Dato : 15-07-02 07:26

"HMLN" <hmln@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vil jeg få problemer ved at købe PC2700-ram frem for PC2100 Ram?

Det tror jeg ikke du vil.
Jeg fil i hvert fald at vide at jeg sagtens kunne bruge pc2700 i mit Abit
BD7 som er beregnet til pc2100 (efter hvad jeg har kunnet læse mig til).

> Er der mon nogle af jer der ved om man kan købe en CD-brænder med
> burn-proof, der samtidigt kan --- læse -- DVD-skiver?

Det du leder efter kaldes Combo drev.
Dette kunne f.eks. være en mulighed:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274667893

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : HMLN

Dato : 15-07-02 19:38

Hej Leony,

Tak for info - specielt omkring "Combo-drev" - Jeg har set lidt på
EDB-priser, og jeg synes at udvalget af den slags drev er "meget" lille?

/H

Fra : Leony

Dato : 16-07-02 06:53

> Tak for info - specielt omkring "Combo-drev" - Jeg har set lidt på
> EDB-priser, og jeg synes at udvalget af den slags drev er "meget" lille?

De er heller ikke så populære og der er et lille marked for dem.
Du kan få en brænder til 500 kr og et dvd drev til 500 kr. Derfor er der
ikke så mange der gider give det dobbelte for et drev der kombinerer disse
ting.
Der er også blevet stillet spørgsmål ved kvaliteten af dem. Det er jo tit
sådan at jo mere en ting kan, des mere må man gå på kompromis. Ved dog ikke
om dette passer.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-07-02 21:32

Leony wrote:
> De er heller ikke så populære og der er et lille marked for dem.

Ihh jo. Alle dem der har købt et kabinet med en og alene 5,25 slot.

mvh
Henning

Fra : Leony

Dato : 17-07-02 07:03

"Henning Præstegaard" <uncle@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ihh jo. Alle dem der har købt et kabinet med en og alene 5,25 slot.

At dømme efter de forskellige producenters iver efter at være først med de
bedste combo drev, så er der ikke mange mennesker med kun et 51/4" slot, der
foretrækker en combo løsning.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 17-07-02 00:36

> [...]
>sådan at jo mere en ting kan, des mere må man gå på kompromis. Ved dog ikke

Jeg har haft behov for et combo drev, da mit kabinet er et alm.
towermed kun 4 udvendige 5,25 pladser.
Havde foretrukket et full tower, men kunne ikke stå for Chieftechs alu
kabinet, der kun får i alm tower.

Jeg bruger den ene plads til en plextor brænder, de andre til 2
harddiske køler skuffer til mine scsi harddiske - og så er der jo kun
én plads tilbage - og hér ville jeg gerne have en løsning, der
kombinerede en dvd læser med en cd brænder, da jeg har intentioner om
at brænde fra harddisk til 2 brændere på samme tid - har dog ikke
afprøvet dette endnu.

Men plextor kombi drevet er i fin kvalitet - men også dyrt.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Leony

Dato : 17-07-02 07:07

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kombinerede en dvd læser med en cd brænder, da jeg har intentioner om
> at brænde fra harddisk til 2 brændere på samme tid - har dog ikke

Du har vel også intentioner om at se en dvdfilm en gang imellem siden du
købte et combo drev
Håber du får 2 brændersystemet til at virke.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-07-02 18:58

Leony wrote:
> Håber du får 2 brændersystemet til at virke.

Jeg spørger af uvidenhed. Er der da problemer
med at køre med flere brændere af gangen?

mvh
Henning

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 17-07-02 19:20

Henning Præstegaard wrote:
> Leony wrote:
>
> Jeg spørger af uvidenhed. Er der da problemer
> med at køre med flere brændere af gangen?

I princippet ikke, det kræver bare at brændersoftwaren understøtter at
styre flere brændere samtidig.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 18-07-02 02:41

>I princippet ikke, det kræver bare at brændersoftwaren understøtter at
>styre flere brændere samtidig.

Og det gør nero burning rom - men jeg har ikke afprøvet det imellem 2
IDE brændere og én IDE hardisk - men det kommer snart.

DVD drevet har jeg egentlig mere købt, fordi jeg har på fornemmelsen,
at der snart begynder at komme programmer på DVD - f.eks leksikon og
opslagsværker ville være idelt at udgive på DVD istedet for 2-3-4
cd'er, som man så skal skifte løbende.

Jeg har HIFI DVD afspiller - og køber snart en fujitsu projektor og et
100' lærred, så jeg tror ikke jeg kommer til at se særligt meget DVD
på min 20' TFT skærm :)

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Leony

Dato : 18-07-02 10:39

> Jeg spørger af uvidenhed. Er der da problemer
> med at køre med flere brændere af gangen?

Nej, det tror jeg ikke. Bare softwaren understøtter det.
Tit og ofte kan det godt drille, når man skal installere noget nyt og få det
til at virke.
Du kan bare læse i nyhedsgrupperne, der er alle slags problemer (og
heldigvis tit en løsning).

--
Regards Leony...........My playboy-casemod
http://home.worldonline.dk/~vinci/gallery.htm