manuel opretning af components i Borland C~
Fra : Michael Birkmose

Dato : 14-07-02 13:10

Hejsa!
Jeg er ny bruger af Borland C++ builder, og leget lidt med at oprette
forskellige TComponents dynamisk - dvs. uden om alt det smarte drag n' drop
som Borland kan.
Jeg har prøvet nogel ala nedenstående uden held.
For det første får jeg ikke nogen ny komponent vist + programmet crasher når
jeg lukke det.

Er der nogen der kan give et smart lille eksempel på hvordan man gør sådan
noget?

TLabel *test = new TLabel(this->GroupBox1);
this->GroupBox1->InsertComponent(test);
test->SetBounds(104,96,121,21);
test->Repaint();

Michael Birkmose

Fra : Mogens Hansen

Dato : 14-07-02 14:05

"Michael Birkmose" <michael.birkmose@aiesec.net> wrote

> Er der nogen der kan give et smart lille eksempel på hvordan man gør sådan
> noget?

Man skal sætte componentens "Parent".
F.eks. hvis man har en Form med en TGroupBox og en knap, kan man indsætte
eller fjerne en TLabel i groupboxen når der trykkes på knappen:

void __fastcall TForm1::ToggleLabelClick(TObject *Sender)
{
if(label) {
delete label;
label = 0;