Yndlingsspise :-)
Fra : jannie

Dato : 14-02-01 10:46

Hej!!

Jeg fik for 2 mdr siden min første killing

Da jeg ikke har den store katte erfaring endnu, kunne jeg godt tænke mig at
høre, hvad I giver jeres katte/killinger at spise når de rigtig skal
forkæles.

Hilsen

Jannie & kira katten

Fra : Gidde

Dato : 14-02-01 12:10

- En sjælden gang imellem få Laban og Freja en fed sardin i stedet for eet af
deres måltider Hills...det elsker de, og den fede fisk skulle vist være godt
for tarmene
Altså...sådan en lille dåse sardiner fra Føtex rækker langt, for ingen af mine
katte klarer en hel sardin selv!
Ellser....tja...ingenting, faktisk. De får deres mad og det er det...hvis de
vil forkæles, så bliver de det med kæl og leg (de er nemlig begge lidt for
polstrede)
- Gitte

Fra : Flemming

Dato : 14-02-01 13:34

On Wed, 14 Feb 2001 10:45:30 +0100 "jannie" <1@remove.dk>
wrote in dk.fritid.dyr.kat:

> [...]
>
> Da jeg ikke har den store katte erfaring endnu, kunne jeg godt tænke mig at
> høre, hvad I giver jeres katte/killinger at spise når de rigtig skal

Det er sjældent jeg giver andet end det normale foder, men en gan imellem
sker det da, så er det mest Tun i vand.

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Keld Broe

Dato : 14-02-01 15:51

> Det er sjældent jeg giver andet end det normale foder, men en gan imellem
> sker det da, så er det mest Tun i vand.

Prøv at tage saften fra tunen (både olie eller vand) og hæld over det
normale tørfoder... Det er vores katte helt vilde med...

Keld B

Fra : Flemming

Dato : 14-02-01 16:52

On Wed, 14 Feb 2001 15:50:50 +0100 "Keld Broe" <kello@cool.dk>
wrote in dk.fritid.dyr.kat:

> Prøv at tage saften fra tunen (både olie eller vand) og hæld over det
> normale tørfoder... Det er vores katte helt vilde med...

Tak for tippet det vil jeg prøve - jeg er dog helt sikker på at det nok
skal blive en succes...

Fra : Nina

Dato : 14-02-01 14:07

Lidt torskerogn plejer at falde i god smag her

Hilsen Nina

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 14-02-01 16:25

Hej
Tun i olie og makrel er altid en succes, og de luxuskillingefoderdåser man kan
få i dyreforretningerne til ca. 10 kr. plejer også at være en succes.
mvh Mimi

Fra : @statoil.com

Dato : 14-02-01 17:53

For Kattens og din egen skyld, så sørg for at købe noget ordentligt foder til
den. Der var en der nævnte Hills. Jeg bruger Iams til min lille hunmis. Jeg har
tidligere haft en mis som jeg fodrede med såkaldt "billigmad". Det eneste
resultat jeg fik ud af det var at katten blev lidt flomset. Den havde konstant
dårlig mave med dertil hørende afføring og opkastninger. Det kan godt betale
sig at købe det lidt dyrere foder, da du næsten med garanti får en lille mis
der både er sund og rask og som får alle de næringstoffer og vitaminer den har
brug for. Men det er bare min synspunkt... der findes sikkert andre som
modsiger dette argument.
Mvh og miauu
Ernst og Tini

Fra : Gidde

Dato : 14-02-01 19:21

@statoil.com wrote:

> [...]
> brug for. Men det er bare min synspunkt... der findes sikkert andre som

Det kan jo ikke modsiges. Du blir hvad du spiser, og katten ligeså
Det daglige foder skal være af en ordentlig kvalitet, og vi er vist en del, der er
hoppet på Hills-vognen (personligt fordi KV anbefalede det....men jeg pønser dog af
hensyn til betalingsbalancen en smule på at skifte til Specifik, men ved ikke om
det kan måle sig med Hills). Hvad godbidder angår, er der jo mange ting at vælge
imellem...fisk og andet kød er jo som regel velset hos de pelsede små.
- Gitte

Fra : Sofie Hansen

Dato : 14-02-01 23:52

Specifik skulle efter sigende være lige så godt som hills .. men da min
dyrlæge lovtalte specifiks nye senior foder så bad jeg om en smagsprøve.. og
den holder fint, kræet vil skutte have det.

Desuden så synes jeg ikke at specifik lugter særligt godt + det fylder noget
mere i kattebakken

Her i huset spiser hunden W/D pga. at C/D er for "fedt". Missebarnet på
snart 3 får T/D og gammelmisen får som sagt G/D

De trives alle 3 fint (Missebarnet og hunden vil dog gerne have hvad der
evt. falder af undervejs .. men barnet får dårlig mave af alt , undtaget
missemad)

Hilsen
Sofie

Fra : Morten Juel

Dato : 14-02-01 18:05

nå vores skal forkæles, så koger jeg en lille torsk eller en anden fisk til
dem, dog uden indvolde, og så får de hele fisken ud på badeværelset hvor
gulvet kan spules bagefter (det er nødvendigt) sådan en fisk kan de more sig
med en hel time, og så går der jo bagefter en time med at slikke sig ren

Mvh
Morten

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-02-01 18:21

> Da jeg ikke har den store katte erfaring endnu, kunne jeg godt tænke mig
at
> høre, hvad I giver jeres katte/killinger at spise når de rigtig skal
> forkæles.

Buller får råt kød når jeg alligevel er i gang i køkkenet, og både han og
Boris er helt vilde med rejer - mens Pjevs hverken kan lide rejer eller kød,
så hun får ingenting.
Rejerne har dog vist sig at være en dårlig idé. Når husbond og jeg skal
hygge med et glas iskoldt hvidvin og en rejemad, så bruger vi mere tid på at
verfe kattene væk end på at hygge - og de ved ellers godt, at katte ikke må
være ved bordet, når vi spiser, men det er åbenbart mere interessant, når
det er "deres" mad, vi spiser.

Mvh Maria

Fra : Helle Andersen

Dato : 14-02-01 22:48

> [...]
>
> Da jeg ikke har den store katte erfaring endnu, kunne jeg godt tænke mig at
> høre, hvad I giver jeres katte/killinger at spise når de rigtig skal

Forkælede bliver de hver dag Men når de en
sjælden gang får godbidder, er det som regel rejer
eller kødben. Det sidste er et stort hit. Jeg køber
som regel nogle stegeben og skiller benene fra
hinanden og så er der fest ! Der bliver knurret og
smasket, så man bliver helt bange for dem

--
Hilsen Helle
Cat rule #2: Bite the hand that won't feed you fast enough.

Fra : DK True Trust

Dato : 14-02-01 23:10

Vores katte er helt med på rejer, så vores rejemadder er altid lidt skrabet.
Råt oksekød er bare sagen, det er Deres absolutte livret.
Når vi selv skal have en god saftig bøf, køber vi altid en ekstra og skære
ud i strimler, så får vi alle et lille festmåltid. Ellers mener jeg, at
godbidder falder ind under kærtegn og kærlighed.

Miauuer fra Birgitte

--
Breed of Maine Coon and
Norwegian Forest Cat

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 15-02-01 22:37

"jannie" <1@remove.dk> skrev:

> Jeg fik for 2 mdr siden min første killing

Tillykke.

> Da jeg ikke har den store katte erfaring endnu, kunne jeg godt tænke mig at
> høre, hvad I giver jeres katte/killinger at spise når de rigtig skal
> forkæles.

Ingen har endnu nævnt rejer. Det kan den ene af mine katte lide. Og så
er de helt pjattede med væden fra både tun og rejer. Mere det end med
kødet.

Og så er de helt vilde med dåsemad, men det får de meget sjældent,
da det er den rene vand og dårligt for nyrerne. Igen er de mere
interesseret i saften i første omgang.

Vores ene kat spiser også majs.

Og så er der jo gærtabletter. Det er de helt *sindsyge* med.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Anders Lauge Madsen

Dato : 16-02-01 14:58

"jannie" <1@remove.dk> wrote in message
> Da jeg ikke har den store katte erfaring endnu, kunne jeg godt tænke mig
at
> høre, hvad I giver jeres katte/killinger at spise når de rigtig skal
> forkæles.

Han er godt nok heller ikke helt normal, men Kaj elsker at dele en pose
Haribo med farmand :)

Det skal dog helst være Haribo (røde og grønne) og de skal parteres i små
stykker - men så bliver han også helt fjollet.

Mvh

Anders

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-02-01 16:52

"Anders Lauge Madsen" <lauge.dont.send.shit@pricom.dk> skrev:

> [...]
>
> Det skal dog helst være Haribo (røde og grønne) og de skal parteres i små
> stykker - men så bliver han også helt fjollet.

Vores hankat er også til flere underlige ting: Is, pop-corn, chips og
hunkatten er helt oppe at ringe, når hun høre nogen knitre med et
stykke karamelpapir. Hun håber, at det bliver kastet på gulvet,
så hun kan jage det. Det forventer hun hver *eneste* gang.

Mark