PC133 Ram på GA-5SMM?
Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 14-07-02 10:13

Hej NG!

Jeg sidder her med et GA-5SMM bundkort fra Gigabyte. Det er monteret med 64
MB PC100 Ram, og trænger efter en Win XP opgradering til 256 MB Ram! Men kan
jeg sætte et PC133 modul over i uden problemer, eller skal jeg have fat i de
dyrere og langsomere PC100 moduler?

--
MVH Troels

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-07-02 10:48

Hej

T r o e l s P e d e r s e n wrote:
> [...]
> jeg sætte et PC133 modul over i uden problemer, eller skal jeg have fat i de

Sæt d ubare et PC133 modul i. Tallet refererer til den maksimale stabile
hastighed.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : MuffDiver

Dato : 14-07-02 10:50

T r o e l s P e d e r s e n <troels_p@12mail.dk> skrev i
> [...]
kan
> jeg sætte et PC133 modul over i uden problemer, eller skal jeg have fat i

nej der skulle normalt ikke være problemer med at sætte pc133 ram i.De er
bagudkompatible og benævnelsen pc133 er et udtryk for at de kan køre med en
Systembus på 133 mhz,det samme med pc100 (100mhz) ,pc66 (66 mhz),pc166(166
mhz).Du skal dog være opmærksom på, om dit bundkort kan køre med 256mb
enkelte Ramblokke.

Fra : T r o e l s P e d ~

Dato : 14-07-02 10:53

> [...]
> Systembus på 133 mhz,det samme med pc100 (100mhz) ,pc66 (66 mhz),pc166(166
> mhz).Du skal dog være opmærksom på, om dit bundkort kan køre med 256mb

Tak for svaret!

Det skulle understøtte 16-768 MB ram, efter som dert er tre sokler, må det
jo give max 256 mb i hver sokkel (Hvis ellers min hovedregning er korrekt)
;)

--
MVH Troels