FIC VIA 2013 "biosspørgsmål"
Fra : Rudy

Dato : 14-07-02 00:44

Go' morgen alle,
noget til at holde jer vogne:

1.Prioritet:
Spil skal køre ordentlig, ( næsten) ikk´ andet....
SOF2,MoH,C&C Ren.,

Mine data:
AMD K6-2 500 Mhz
163 MB SDRam 100 Mhz (3 forskellige)
VIA PA-2013 Motherboard
Advance ALS 4000 Soundcard
Gforce2 MX/MX 400 32MB/ 30.30 drv.
Seagate 20GB 5600 ups.....10000kb/s (win-cached) (ata33)

Shit, jeg har arbejdet ved maskinen i så lang tid og i aften fik jeg den til
at køre:
I bios´en ( der mener jeg i hvert fald lå nøglen): SDRAM Sustain4T Cycle.
Ved at enable den
fik jeg mindst 30% mere....DOS promten blinker helt vild her....

Nu ved jeg bare ikke om SDRAM Bank Interleave: 2 banks,4banks eller disabled
??
Umiddelbart ser det ud til at ved at vælge 4 banks kører den bedst...giver
det mening ?

Før det havde jeg en CPU speed på 131 i 3Dmark2000.Den er droppet til 98.
Det må da´også være en indstilling i bios'en, eller hvad ?
Tips ?

mvh Rudi